کد خبر: 1239461
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
مسعود پزشکیان:
رئیس جمهور منتخب گفت: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم.

جوان آنلاین: مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، ۲۱ تیرماه) در گردهمایی اعضای ستاد انتخاباتی خود در در تهران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: ماه محرم است، ماه شهادت سالار شهیدان. به خاطر دارم هنگامی که در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وارد دانشگاه تبریز شده بودم بیشتر اعضای دانشگاه ما از طیف چپ بودند و افراد مذهبی کمتر در دانشگاه حضور داشتند.

به گزارش فارس، وی افزود: دانشگاه تبریز اکثراً دست گروه‌های چپ بود و اساتیدی هم که امعه شناسی تدریس می‌کردند بیشتر درباره سوسیالیسم صحبت می‌کردند.

بنده هم یک فرد از مسجد برخاسته و معتقد و پایبند به اعتقادات خود بودم. رئیس جمهور منتخب ادامه داد: هنگامی که با آن‌ها روبرو شدم، این طیف از آزادی، کارگر، حریت، انسانیت و خدمت دَم می‌زدند. علی رغم اینکه در آن دوران، سواد اجتماعی چندانی نداشتم و همین امر باعث شد تا در این باره مطالعه کنم، ولی وقتی الگویی مانند امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) را داشتیم و می‌شناختیم بدون هیچ واهمه‌ای با آن‌ها سخن می‌گفتیم.

پزشکیان: به خاطر حق و عدالت در مقابل هیچ قدرتی سر خم نخواهیم کرد
پزشکیان افزود: چراکه ادعای آن‌ها برای آزادی و جان دادن برای اینکه مقابل ظلم بایستی و حاضر شوید تمام خانواده، دوست و آشنایان خود را در صحرای عاشورا همراه کنید، در تاریخ نمی‌توانید چنین فکر و اندیشه‌ای به این زیبایی پیدا کرد؛ لذا هراس نداشتیم و به راحتی مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کردیم و می‌گفتیم راه ما راه حسین علیه السلام است، راه کسی است که به خاطر حق و عدالت حاضر شد همه دارایی‌های خود را قربانی کند.

وی گفت: شعاری که از آن موقع انتخاب کردم و در مباحث خود با عنوان حق و عدالت در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری عنوان کردم همان راه امام حسین علیه السلام است.

یعنی به خاطر حق و عدالت در مقابل هیچ قدرتی سر خم نخواهیم کرد. رئیس‌جمهور منتخب عنوان کرد: همه این مباحثی که ذیل این موضوعات بیان کردم، شعار نبود و به آن باور دارم. اما، اینکه چقدر خواهیم توانست در این راه بایستیم و متاسفانه رفتار‌هایی که عده‌ای به اسم اعتقاد و باور انجام دادند مردم و جوانان ما را نسبت به آنچه باور ماست، کم‌رنگ و شاید بی‌رنگ کرده‌اند.

نباید اجازه دهیم حق کسی پایمال شود
وی ادامه داد: مگر امکان دارد که انسانی را یافت که حق‌طلب و حُر باشد و هنگامی که حق را می‌شنود حاضر باشد همه دارایی خود را در مقابل آن قربانی کند.

اینکه چنین انسان‌هایی را ببیند و از این نوع افراد استقبال نکند و جای دیگری را به عنوان قبله خود تعیین کند آیا می‌توان چنین انسانی را شناخت و باور کرد.

پزشکیان اظهار کرد: اگر ما با مردم بر اساس حق و عدالت صحبت کنیم و حق همه را بپذیریم و در اختیارشان قرار دهیم و آن را پایمال نکنیم، اعم از چپ و راست، مذهبی و غیر مذهبی، مسلمان و غیر مسلمان، زن و مرد، جوان و پیر، آن‌گاه چه کسی از ما ناراضی و دل‌زده خواهد بود؟

این ما هستیم که آبروی آن باور‌ها را از بین می‌بریم نه آن باور و امام. وی ادامه داد: زندگی رفتار و اخلاق ما اگر در مسیری باشد که ماه محرم و امام حسین علیه‌السلام به ما نشان می‌دهد، شما مطمئن باشید که مملکت ما اصلاح خواهد شد و ارتباطات ما با یکدیگر منصفانه و انسانی برخورد خواهیم کرد، به یکدیگر تهمت نمی‌زنیم و حرف و وعده دروغ نمی‌دهیم.

پست، مقام و جایگاه امتیازی برایم نیست
رئیس‌جمهور منتخب در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از وعده‌های دروغ به مردم عنوان کرد: متاسفانه برخی وعده‌های دروغین به مردم می‌دهند و به آن عمل نمی‌کنند.

مطابق تعالیم اسلامی هیچ فریضه‌ای مانند این فریضه در میان همه مردم مورد قبول نیست که وقتی فردی وعده‌ای می‌دهد پای آن وعده بایستد و به آن عمل کند.

پزشکیان در ادامه خطاب به اعضای ستاد انتخاباتی خود در استان تهران اظهار کرد: نه پست، نه مقام و نه جایگاه برای من به‌عنوان یک فرد هیچ امتیازی نیست آنچه به آن معتقد بودم همچنان معتقد هستم. فقط بار سنگینی که شما و مردم عزیز کشورمان بر شانه‌های بنده گذاشته‌اید به شدت سنگینی می‌کند.

وی افزود: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم. فقط می‌توانم صادقانه با مردم و همه شما آنچه پیمان بسته‌ام را بر آن بمانم و خواهم ماند.

باید به تأسی از شهدای کربلا حرکت کنیم
رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه به راهی که انتخاب کرده‌ام و به امام حسین علیه السلام که در این ماه به شهادت رسیده است افتخار می‌کنم و سعی کرده‌ام زندگی خود را با زندگی آن‌ها تطبیق بدهم تصریح کرد: هنگامی که به زندگی هر کدام از شهدای کربلا نگاه می‌کنید پر از درس و تجربه است صرف عزاداری برای آن‌ها کافی نیست بلکه باید به تأسی از آن‌ها حرکت کنیم. یعنی این‌گونه نباشد که به خاطر او عزاداری کنم، اما، در جامعه خلاف تعالیم آن‌ها عمل کنم.

وی افزود: از همه عزیزانی که در این کشور پای صندوق‌های رای آمده‌اند، تشکر می‌کنم. ایران متعلق به همه ایرانیان است و همه باید تلاش کنیم تا مشکلات اصلاح شود و ایران باید بر پایه حق و عدالت اصلاح شود.

یعنی حق، عدالت، آزادگی و مردانگی. پزشکیان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم حق هیچ فردی در جامعه ضایع شود، تصریح کرد: باید در مقابل ضایع شدن حق هر فردی از جامعه ایستادگی کنیم و نباید اجازه دهیم حق کسی پایمال شود چراکه این کار مطابق تعالیم حضرت امام علی (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) است.

وی ادامه داد: نباید به اسم دین و ائمه رفتاری از خود نشان بدهیم که مردم با نگاه به ما تصور کنند که ما افرادی تمامیت‌خواه قلدر و بی‌منطق هستیم که باید در جامعه وجود داشته باشیم در حالی که ما، حضرت امام حسین علیه‌السلام و دین دارای منطق هستیم.

خدمتگزار همه شما و خاک پای همه مردم ایران هستم
رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد: ما با همدیگر راه امام حسین علیه‌السلام، حضرت علی علیه السلام، راه اعتقاد باور و آزادگی و راه حریت و مردانگی را طی خواهیم کرد.

روزی پای منبری نشسته بودیم و سخنران این‌گونه می‌گفت که ممکن است انسان دین داشته باشد و حافظ قرآن باشد، ولی مرد نباشد. وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در روز عاشورا مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند و ایشان را به شهادت رساندند،

بسیاری جزو حافظان قرآن بودند و اعتقاد و باور داشتند، اما، مرد نبودند و آزادگی نداشتند به همین دلیل، با رفتار خود با زنان و کودکان نشان دادند که مرد نیستند.

پزشکیان گفت: همواره در هر موقعیتی که حضور داشتم صادقانه با شما گفتگو کردم و این موقعیت‌ها نمی‌تواند بنده را تغییر دهد چرا که اگر قرار بود تغییر کنم تا کنون باید این اتفاق می‌افتاد نه اینکه بخواهم در مقطع فعلی برای خود و اطرافیانم اقدامی انجام دهم.

وی افزود: به همه عزیزان عرض می‌کنم، انسجام و وحدت خود را حفظ کرده و این شبکه را به یکدیگر وصل کنید، صدای من باشید و من هم صدای شما خواهم بود.

رئیس جمهور منتخب در پایان خاطرنشان کرد: بنده خدمتگزار همه شما و خاک پای همه مردم ایران هستم. همه وعده‌ها و سخنان خود را به خاطر دارم و این‌گونه نیست که خواهم با وعده و قول و قرار به جایگاهی برسم و سپس آن وعده‌ها را فراموش کنم. ان‌شاءالله باور‌ها و اعتقادات خود را در جامعه پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما در راه رسیدن به اهداف خود دروغ نخواهیم گفت و راه حضرت علی علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام و راه انسان‌های آزاده، عدالت‌خواه و ظلم ستیز را ادامه خواهیم داد. نباید اجازه دهیم که در جای جای این جامعه ظلم و ستمی به کسی روا داشته شود، حقی ناحق شود و مظلومی باشد که ما صدای او را نشنویم و باید مطالبات آن‌ها را بشنویم و پیگیری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار