کد خبر: 1239442
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا از اجرای جدول جدید تخلفات رانندگی از ۲۳ تیرماه خبر داد.

جوان آنلاین: سردار محمدباقر سلیمی با اشاره به مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی اظهار داشت: کنترل تخلفات رانندگی و اجرای مقررات یکی از ارکان اساسی انضباط و ایمنی ترافیک در سطح جهان است، بر همین اساس در مواد ۲۱ و۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدول جرایم رانندگی پیش بینی گردیده و باهدف توسعه انضباط ترافیک، پیشگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگی و ارتقا ایمنی تردد پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای شرح وظایف قانونی با استفاده از روش‌های سنتی و هوشمند نسبت به کنترل تخلفات اقدام می‌کند.

به گزارش مهر، وی افزود: بر مبنای مستندات قانونی، قانونگذار به منظور حفظ آثار بازدارندگی جرایم رانندگی تعدیل جرایم رانندگی را بر اساس نرخ تورم سالیانه پیش بینی کرده است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: در خرداد ماه سال جاری پس از بررسی‌های کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتار‌های ترافیکی و تصادفات و جان‌باختگان ناشی از آن در سطح کشور، جدول جدید جرایم رانندگی با لحاظ ظرفیت‌های قانونی فوق و همچنین در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و زیرساختی تعدیل و به تصویب هیئت دولت رسیده است.

سردار سلیمی ادامه داد: جدول جدید جرایم رانندگی پس از به‌روزرسانی سامانه‌های هوشمند از روز شنبه ۲۳ تیرماه در سطح کشور به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی اذعان داشت: تخلفات رانندگی زمینه ساز بروز حوادث رانندگی است و به تعبیری هر تصادف نتیجه یک تخلف است و کوچک‌ترین یا ساده‌ترین تخلفات رانندگی هم که گاهی در ذهن برخی از افراد کم اهمیت جلوه داده می‌شوند می‌تواند یک حادثه تلخ و سنگین را به دنبال داشته باشد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا تاکید کرد: همکاران ما به دنبال کشف تخلف و اعمال قانون بیشتر نیستند، ولی بر حسب وظیفه اگر در کنترل‌ها و نظم بخشی ترافیکی شاهد تخلفی باشند انتظار و خواست جامعه از ما این است که قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی را به دقت نظارت و اجرا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیوستن همه هم وطنان عزیز به پویش نه به تخلف نه به جریمه شاهد رفتار‌های مطلوب ترافیکی در رانندگی باشیم و افزایش نرخ جرایم رانندگی، بازدارندگی لازم را برای معدود افراد قانون گریز ایجاد و کاهش تصادفات و جان‌باختگان ناشی از آن را در پی داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار