کد خبر: 1239411
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
آمریکا و آلمان روز چهارشنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که واشنگتن برای نشان دادن تعهد خود به ناتو و دفاع اروپا، استقرار تسلیحات دوربرد در آلمان را در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد.

جوان آنلاین: آمریکا و آلمان روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه مشترک خود افزودند که "استقرار دوره ای تسلیحات" از سوی آمریکا به منظور آماده سازی برای استقرار طولانی مدت چنین قابلیت هایی است که شامل موشک‌های SM-۶، موشک های کروز تاماهاوک و سلاح های مافوق صوت می شود که برد بیشتری نسبت به تسلیحات فعلی در اروپا دارند

به گزارش ایرنا، بر اساس معاهده نیروهای هسته ای میان برد که توسط میخائیل گورباچف از اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۸۷ امضا شد، استقرار موشک های زمینی با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر تا سال ۲۰۱۹ ممنوع بود.

این اولین باری بود که دو ابرقدرت برای کاهش زرادخانه های هسته ای خود به توافق رسیدند و یک دسته کامل از سلاح ها را حذف کردند.

آلمان، مجارستان، لهستان و جمهوری چک همسو با امضاکنندگان این توافق، موشک‌های خود را در دهه ۱۹۹۰ منهدم کردند و بعداً اسلواکی و بلغارستان به آنها پیوستند.

آمریکا در سال ۲۰۱۹ از توافق خارج شد و ادعا کرد که مسکو این توافق را نقض می کند و دلیل نقض این توافق را توسعه موشک کروز موسوم به ۹M۷۲۹ توسط روسیه اعلام کرد که در ناتو به نام SSC-۸ معروف است.

برچسب ها: آمریکا ، آلمان ، ناتو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار