کد خبر: 1239397
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) عنوان کرد
 داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) روز گذشته در نشست خبری این رویداد که در آستان امامزاده صالح (ع) برگزار شد، گفت: امسال بیست و دومین سال برگزاری همایش بزرگ و جهانی حضرت علی اصغر (ع) است
 سید مرتضی ذاکر

جوان آنلاین: دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) ضمن اشاره به برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بیش از ۸هزارو۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان گفت: شیطان برای به انحطاط کشیدن انسان نمادسازی کرده‌است ما نیز به نمادسازی نیاز داریم و نخبگان منابر شیعه باید بدانند موفقیت فرهنگ‌سازی در حوزه دین با نمادسازی محقق می‌شود. 
 داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) روز گذشته در نشست خبری این رویداد که در آستان امامزاده صالح (ع) برگزار شد، گفت: امسال بیست و دومین سال برگزاری همایش بزرگ و جهانی حضرت علی اصغر (ع) است. شاید ۲۲سال پیش هیچ‌کس باور نمی‌کرد زمانی برسد که ما به حدود ۸هزارو۵۰۰ جلسه در گستره ایران عزیز و ۴۵ کشور جهان برسیم. آمار و ارقام به ما در رسیدن به عمق مظلومیت این طفل شیرخوار کمک می‌کند، اما فراتر از آن، توانستیم با ترویج مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) در ذهن همه انسان‌ها این سؤال را ایجاد کنیم که به کدامین گناه کشته شد؟ ما مفتخریم که امروز بزرگ‌ترین هیئت عزاداری بانوان را به همراه طفل‌های شیرخوار آنان داریم. 
منافی‌پور عنوان کرد: سربند‌های سبز علوی با شعار یا صاحب‌الزمان (عج) که بر سر این نوزادان بسته می‌شود، حاوی یک پیام و یک سلام بزرگ است. ما باید این آمار و ارقام را به بالاترین قله‌ها برسانیم. نباید خودمان را در جغرافیای شیعه محدود کنیم. ما دیدیم که در حسینیه حزب‌الله لبنان مادران مسیحی طفل‌های شیرخوار خود را نذر منجی کردند و اسنادش هم موجود است. 
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) توضیح داد: تأثیرگذاری آیین عزاداری مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به خاطر نمادین بودن آن است. امسال ۶ هزار و ۴۸۰ نقطه ثبت‌شده در سراسر ایران خواهیم داشت که روز جمعه این آیین عزاداری را برگزار خواهند کرد. بزرگ‌ترین جلسات در استان فارس هست که ۸۰۰ جلسه است. پس از آن در استان مازندران ۷۵۰ محفل برگزار خواهد شد و در استان‌های اصفهان و یزد هم به ترتیب ۴۲۰ و ۴۰۰جلسه برگزار می‌شود. این مراسم همچنین در ۱۱هزار امامزاده برگزار می‌شود و به این آمار اضافه می‌شود. در پاکستان بیش از ۴۰۰جلسه داریم. ما باید در چشم‌انداز ۲۵ساله به بیش از ۱۵هزار جلسه در سراسر کشور برسیم. 
وی اضافه کرد: قبلاً مراسم‌های عزاداری و نوحه‌خوانی بود، اما حضور مادران و شیرخوارگان در جهان این سؤال را ایجاد کرد که چرا اینگونه این فرهنگ در حال توسعه است. راز موفقیت حرکت حضرت علی اصغر (ع) نمادسازی در این حوزه بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار