کد خبر: 1239298
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
در دوره اول و دوم این شورا در مجموع، ۱۲۷۲ متقاضی در سامانه ثبت نام کرده بودند که همه درخواست‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

جوان آنلاین: بررسی پرونده ۳۸۱ متقاضی جدید در دستور کار شورای بررسی صلاحیت حرفه‌ای کارگردانان فیلم اول قرار گرفت.

مجید زین العابدین مدیر عامل بنیاد فارابی با اعلام این خبر گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام متقاضیان کارگردانی اول، شورای بررسی صلاحیت حرفه‌ای کارگردانان فیلم اول برای سومین سال پیاپی، ارزیابی حرفه‌ای متقاضیان را آغاز کرد. در سامانه امسال ۳۸۱ کارگردان جوان و فیلم ساز کوتاه، متقاضی دریافت پروانه حرفه‌ای کارگردانی اول هستند.

زین العابدین با اشاره به اتمام بررسی صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان دوره اول و دوم این شورا گفت: در دوره اول ۸۷ و در دوره دوم ۴۲ کارگردان فیلم اول به سینمای ایران معرفی و برای ایشان پروانه حرفه‌ای صادر شد؛ تعدادی از این کارگردانان اول در جشنواره بین المللی فیلم فجر دوره‌های ۴۱ و ۴۲ با آثار خود حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در دوره اول و دوم این شورا در مجموع، ۱۲۷۲ متقاضی در سامانه ثبت نام کرده بودند که همه درخواست‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

این گزارش حاکیست: مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، سه نفر از کارگردانان سینمای کشور و دو کارشناس سینمایی و امور فرهنگی، اعضای شورای بررسی صلاحیت حرفه‌ای کارگردانی فیلم اول هستند که برای یک دوره یکساله با حکم رییس سازمان سینمایی تعیین می‌شوند.

این ماموریت بر اساس اجرای ماده شش دستورالعمل «صدور پروانه فیلمسازی» مبنی بر تعیین صلاحیت حرفه‌ای، ساماندهی و ارتقاء جایگاه کارگردانان فیلم اولی سینما، از سال ۱۴۰۰ از سوی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنیاد سینمایی فارابی تفویض شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار