کد خبر: 1239213
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده گفت اگر او سایر کشورهای عضو را تشویق نمی‌کرد تا مشارکت‌های خود را در زمان ریاست جمهوری خودش افزایش دهند، امروز هیچ اتحاد ناتویی وجود نداشت.

جوان آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا سه‌شنبه در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: «اگر من به‌عنوان رئیس جمهور نبودم، احتمالا تاکنون ناتو وجود نداشت.»

ترامپ افزود: «زمانی که من رئیس‌جمهور شدم، متوجه شدم که تنها ۷ کشور از ۲۸ کشور عضو آن زمان بودند که هزینه‌ها را درست پرداخت کردند. اکثر اعضا متخلف بودند، برخی از آنها بسیار کم پرداخت می‌کردند، البته اگر پولی پرداخت می‌کردند. من این را غیر قابل قبول می‌دانستم و اصرار می‌کردم که اگر حمایت ایالات متحده را می‌خواهند، آن‌ها باید پول بدهند.»

ترامپ گفت اقدامات او ناتو را دوباره «ماندنی و دوام‌پذیر» کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت ایالات متحده اکنون با پرداخت بیشتر پول برای کمک به اوکراین برای مبارزه با روسیه با مشکل مشابهی روبرو است. ترامپ گفت اروپا حداقل باید سهم خود را برابر کند.

ناتو این هفته نشستی را در واشنگتن برگزار می‌کند که طی آن ناتو از ارائه قابلیت‌های دفاع هوایی اضافی به اوکراین خبر داد. در این نشست سه‌روزه که از سه‌شنبه شروع شده و تا پنج‌شنبه ادامه دارد، وعده‌های غربی‌ها دوباره مطرح شد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع سران ناتو در واشنگتن وعده داد که قویا از اوکراین در برابر حمله روسیه حمایت می‌کند و از صحنه جهانی استفاده خواهد کرد تا به متحدان خود در داخل و خارج نشان دهد که هنوز می‌تواند رهبری این ائتلاف را برعهده داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار