کد خبر: 1239138
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
 سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز خسروی به خبرنگاران گفت: پلیس از سال گذشته و پایان مأموریت اربعین ۱۴۰۲، اقدامات عملیاتی و اجرایی خود را برای اربعین ۱۴۰۳ آغاز کرد. در همین راستا با شناسایی آسیب‌ها و مشکلات سال‌های گذشته، اقداماتی جهت رفع آن‌ها و همچنین تردد هرچه بهتر و ایمن‌تر زائران اربعین انجام شد.

جوان آنلاین: رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور از آمادگی پلیس برای مدیریت سفر‌های زائران اربعین به عتبات عالیات خبر داد و گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته راه‌اندازی طرح سجاد در پایانه‌های مرزی خسروی، شلمچه و چذابه در کنار مرز مهران است که طی آن، زمان توقف زائران در مرز‌های چهارگانه به ۴ ثانیه کاهش می‌یابد. 
 سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز خسروی به خبرنگاران گفت: پلیس از سال گذشته و پایان مأموریت اربعین ۱۴۰۲، اقدامات عملیاتی و اجرایی خود را برای اربعین ۱۴۰۳ آغاز کرد. در همین راستا با شناسایی آسیب‌ها و مشکلات سال‌های گذشته، اقداماتی جهت رفع آن‌ها و همچنین تردد هرچه بهتر و ایمن‌تر زائران اربعین انجام شد.
وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد مأموریت اربعین امسال را بهتر از سال‌های گذشته به انجام برسانیم و خوشبختانه تاکنون نیز همه چیز طبق روال و برنامه پیش رفته است. 
 شرفی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که سعی شد در مأموریت اربعین امسال حتماً مدیریت شود، موضوع روان‌سازی ترافیک بود. تلاش می‌کنیم گره‌های ترافیکی جاده‌ها، خصوصاً در نقاط منتهی به پایانه‌های مرزی کاملاً برطرف شود. 
وی ادامه داد: در این میان با همکاری دیگر دستگاه‌ها، به‌خصوص راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، زیرساخت‌های جاده‌ای اصلاح و بهینه‌سازی شده و بستر برای تردد روان در معابر و راه‌های مختلف برای زائران مهیاست. 
 شرفی تصریح کرد: برای مراسم اربعین امسال تلاش کردیم خدمات گذرنامه‌ای را گسترش دهیم و علاوه بر تمدید گذرنامه‌های قبلی زائران، گذرنامه‌های زیارتی نیز برای حضور در این مراسم صادر خواهد شد. 
رئیس قرارگاه اربعین فراجا ادامه داد: برای درخواست صدور گذرنامه‌های زیارتی نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در مکان‌هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس به‌علاوه ۱۰ نیست و متقاضیان می‌توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنند. 
وی تأکید کرد: برای صدور گذرنامه‌های زیارتی توافق لازم با مسئولان کشور عراق نیز صورت گرفته است و هموطنان برای حضور در این کشور و زیارت اربعین با داشتن این گذرنامه‌ها مشکلی نخواهند داشت. 
 شرفی یادآور شد: اقدام دیگری که اربعین امسال و در تداوم اربعین سال گذشته صورت می‌گیرد، راه‌اندازی سامانه سجاد در پایانه‌های مرزی خسروی، شلمچه و چذابه در کنار پایانه مرزی مهران که سال گذشته نیز در آن اجرا شد، می‌باشد. 
سردار شرفی گفت: با راه‌اندازی این سامانه در پایانه‌های مرزی چهارگانه اعلام شده عملاً زمان توقف هر زائر برای کنترل روادید به ۴ ثانیه کاهش می‌یابد و همین موضوع می‌تواند کار اعزام زائران را تسریع بخشد. 
وی گفت: خوشبختانه طرف عراقی هم همکاری بسیار خوبی با مسئولان جمهوری اسلامی دارد و در ادامه نیز تلاش می‌کنیم از طریق نیرو‌های مرزبانی فعالیت‌های دیپلماسی خود را با مسئولان کشور عراق افزایش دهیم. 
 شرفی یادآوری کرد: تمامی مأموریت‌های مشترک ایران و عراق در اربعین مورد بررسی‌های کارشناسی قرار گرفته و هر دو طرف کاملاً آماده هستند به تعهدات خود عمل کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار