کد خبر: 1239061
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
سفارت و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان برای دومین سال متوالی با هدف آسان‌سازی فرایند سفر زائران پاکستانی به ایران و عراق در ایام اربعین حسینی (ع)، صدور روادید برای کاروان‌های زیارتی را رایگان اعلام کرد.

 جوان آنلاین: با توجه به افزایش چشمگیر سفرهای زیارتی از مبدا پاکستان به جمهوری اسلامی ایران در ایام محرم به ویژه در ماه صفر و حضور عاشقان حسینی در پیاده‌روی جهانی اربعین حضرت سید الشهدا امام حسین علیه السلام، سفارت ایران در اسلام‌آباد و سرکنسولگری‌ها در چهار شهر پاکستان (لاهور، پیشاور، کویته و کراچی) تصمیم به شتاب بخشیدن به روند صدور روادید زیارتی برای زوار پاکستانی گرفتند.

با توجه به دستور کار جدید پیرامون صدور روادید زیارتی برای زوار پاکستانی در ایام سوگواری محرم و صفر به ویژه حضور در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی، صدور روادید زیارتی برای گروه‌ها و کاروان‌های پاکستانی به صورت رایگان انجام می‌شود؛ البته داشتن روادید عراق برای دریافت روادید ۲ بار ورود زیارتی ایران شرط است.

این تصمیم از سوی نمایندگی‌های سیاسی ایران در پاکستان با هدف روان سازی سفر زائران محترم پاکستان در ماه صفر به ویژه در آستانه اربعین حسینی صورت گرفته است.

براساس اعلامیه رسمی سفارت ایران در اسلام‌آباد، پیرو سیاست صدور روادید در ایام محرم و صفر برای اتباع پاکستانی، از اول محرم (هشتم ژوئیه) لغایت ۱۵ صفر (۲۰ اوت) کلیه زائران پاکستانی که روادید عراق دارند می توانند روادید زیارتی دوبار با اعتبار ۴۵ روز (از تاریخ صدور) و اقامت ۱۵ روز در هر ورود دریافت کنند.

از زمان شروع صدور روادید ویژه اربعین توسط دولت عراق برای زائران پاکستانی که دارای «روادید اربعین» معتبر هستند، روادید زیارتی ۲ بار ورود ایران به صورت رایگان صادر خواهد شد.

از مورخ‌ چهارم شهریور به بعد، صدور روادید ایران برای اتباع پاکستان بر طبق روال عادی انجام خواهد گرفت. زائران پاکستانی که قصد سفر زمینی را دارند باید از اتوبوس حمل و نقل شخصی خود برای ورود به ایران و عراق استفاده کنند.

روسای کاروان‌های زیارتی نیز باید مشخصات وسیله حمل و نقل خود، کارنت دی پاساژ، گواهینامه بین المللی رانندگان به همراه فهرست کامل زائران را ارائه دهند زیرا شماره پلاک خودرو در روادید ذکر می شود و تردد آنان از مرزها با نظارت بر فهرست اسامی زائران و تطبیق با شماره پلاک خودرو امکان پذیر است.

زوار پاکستانی باید تا ۲۰ صفر (۲۴ اوت) از مرز چذابه (الشیب) وارد عراق شوند و تردد آنها از سایر مرزها ممنوع است.

برچسب ها: اربعین ، روادید ، پاکستان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار