کد خبر: 1239042
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
رئیس سازمان فضایی ایران خبر داد
رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: با حمایت‌هایی دولت، صنعت فضایی کشور در چند سال اخیر جهش بسیار مثبتی داشته و سیر گذر فناوری فضایی از یک بخش تحقیقاتی به صنعتی آغاز شده است.

جوان آنلاین: «حسن سالاریه»، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۹ تیرماه) در نخستین همایش بین‌المللی باتری لیتیومی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان، این همایش را فرصتی مناسب برای شکل‌گیری یک اجماع مشترک میان مراکز تحقیقاتی، علمی، دانشگاهی و صنعتی دانست و اظهار داشت: صنعت فضایی از یک سو یک مشتری بسیار جدی برای دستاوردها و محصولات سایر صنایع است و از سویی دیگر با تجاری سازی فناوری‌های اکتسابی در این حوزه و سرریز آن به سایر حوزه‌ها مانند صنعت خودروسازی می‌توان بخش مهمی از دغدغه‌ها و نیازمندی‌های کشور را مرتفع کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: صنعت فضایی طی چند سال اخیر جهش بسیار مثبتی داشته است و با حمایت‌هایی که از سوی دولت برای توسعه فناوری فضایی بومی انجام شده، سیر گذر فناوری فضایی از یک بخش تحقیقاتی به صنعتی آغاز شد.

وی افزود: طی این روند علاوه بر اینکه بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شد، پروژه‌های مختلفی نیز در حوزه‌های سنجش از دور و مخابراتی آغاز شد که به‌زودی به اتمام می‌رسد و با تعدد پرتاب‌های تحقیقاتی و عملیاتی و کسب موفقیت‌های بسیار مهم، فناوری پرتاب و در مدار گذاری ماهواره در مدارهای تا ارتفاع ۷۵۰ کیلومتر در کشور به تثبیت رسید که این مساله زمینه‌ساز افزایش شتاب رشد و توسعه صنعت فضایی کشور در سال‌های پیش رو خواهد بود.

سالاریه با تاکید بر اهمیت توجه به صنعت فضایی کشور بیان کرد: رشدی که در صنعت فضایی اتفاق افتاده می‌تواند پیشران توسعه و جذب و نگهداری نیروی متخصص در سایر حوزه‌ها و صنایع باشد.

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: به فضل الهی و با تلاش مجاهدانه جوانان و دانشمندان ایرانی، هم اکنون ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب هستند که مانند سال‌های گذشته روند پرتاب آنها طی خواهد شد و طی هفته‌های آتی مطابق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد پرتاب‌های جدیدی خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار