کد خبر: 1239027
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک عقب‌نشینی از مواضع گذشته خود و برخلاف مواضع نخست‌وزیر این رژیم، از لزوم استفاده از فرصت مهیا شده برای بسته شدن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین سخن گفت.

جوان آنلاین: «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با خانواده های اسرای صهیونیست، در واکنش به مذاکرات اخیر با مقاومت فلسطین برای دستیابی به توافق جهت برقراری آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران گفت: ما نباید فرصت توافق را از دست بدهیم.

باوجود دست نیافتن به هیچ کدام از اهداف جنگ علیه نوار غزه، از جمله نابودی جنبش حماس و آزادی اسرای صهیونیست، این مقام صهیونیست گفت: فشار نظامی شرایط را برای توافق فراهم کرده است و ارتش به خوبی می داند که چه موقع جنگ را متوقف کند و کی دوباره به میدان برگردد.

اظهارات گالانت حاکی از تشدید اختلافات بین او و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است زیرا نتانیاهو روز یکشنبه اعلام کرد که با آتش بس پایدار و توقف کامل جنگ موافقت نخواهد کرد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یکی از شرکت کنندگان در دور جدید مذاکرات غیرمستقیم بین این رژیم و جنبش حماس برای دستیابی به آتش بس و مبادله اسیران اعلام کرد: نتانیاهو به گونه ای رفتار می کند که گویی خواهان قرارداد (مبادله اسیران) نیست.

«ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و «رونن بار» رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) روز دوشنبه به مصر سفر و در چارچوب مذاکرات غیرمستقیم بین مقاومت فلسطین و تل آویو برای دستیابی به آتش بس و مبادله اسیران، با مقامات مصری دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، جنبش حماس دیروز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که باوجود انعطاف و تعامل مثبت این جنبش برای دستیابی به توافق آتش‌بس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات کارشکنی می‌کند.

با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار