کد خبر: 1238989
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
رییس پلیس فتا فراجا خبر داد
رییس پلیس فتا فراجا با اشاره به اقدامات گسترده در زمینه ارتقاء امنیت برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ از دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروشنده سوالات کنکور خبر داد .

جوان آنلاین: سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی ، عملیاتی و رصدهای تخصصی، بیش از ۵۷۰ نشانگاه مجرمانه شناسایی و ۱۵۸ نفر از مدیران آن تحت اقدام عملیاتی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۱۱۴ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی صفحات، کانال‌ها و اکانت های مرتبط با فروش و واگذاری سوالات کنکور شناسایی و دستگیر شدند و جهت رسیدگی پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس پلیس فتا فراجا بیان داشت: تعداد ۴۶ تارنما که اقدام به فروش تجهیزات تقلب در آزمون را می نمودند نیز مورد رصد قرار گرفتند که تا کنون ۳۳ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود : با بررسی پرونده های بدست آمده مشخص شد بسترهای ارتباطی مجرمان در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی بوده است که با تبلیغ در کانال ها و صفحات و اعلام وعده کاذب در ارائه سوالات کنکور سعی در ایجاد اعتماد می‌کردند.

رییس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه تا کنون هیچ‌گونه نمونه سوال مرتبط با کنکور سراسری سال جاری از متهمان کشف نشده است، گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداری این مجرمان واگذاری نمونه سوالات کنکور سال های گذشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد : هموطنان می بایست هوشیار باشند و فریب این صفحات و کانال ها را که به قصد فریب داوطلبان کنکور می باشد، نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک ؛ برای حفظ امنیت و شفافیت آزمون کنکور سراسری سال جاری، ضمن تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت های سایبری موضوع را جهت رسیدگی هر چه سریع تر با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مجید در خاتمه سخنانش خبر داد : در رسیدگی به باندهای سازمان یافته، ۳ باند کلاهبرداری در این زمینه شناسائی و متلاشی شدند و بالغ بر ۱۰۶ هزار و ۹۷۴ تتر(معادل بیش از ۸۰ میلیارد ریال)، ۲۰ قطعه سکه تمام بهار آزادی، هشت قطعه سکه نیم بهار آزادی، ۱۰ قطعه سکه ربع بهار آزادی، دو قطعه سکه ۲۰۰ صوت، یک قطعه سکه ۵۰ صوت و غیره مسدود و تعدادی سلاح شکاری غیر مجاز و ۱۲ عدد فشنگ از آنان کشف و ضبط شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار