کد خبر: 1238950
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
محمد مخبر:
سرپرست ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه برای همه بدنه دولت مردمی و وزرا افتخار است که بخشی از دولت شهید آیت‌الله رئیسی هستیم، تصریح کرد: روحیه خدمت‌رسانی و الگوی کار جهادی شهید رئیسی در دولت سیزدهم باید برای آینده حفظ شود.

جوان آنلاین: محمد مخبر در نشست هم‌اندیشی استانداران سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه کشور از نعمت بزرگ شخصیتی همانند شهید آیت‌الله رئیسی محروم شد، تصریح کرد: شهید رئیسی برای انقلاب شخصیتی بزرگ و موثر بود که خلاء محرومیت از شخصیت ایشان در کشور کاملا احساس می‌شود.

سرپرست ریاست جمهوری توان اجرایی، هوشمندی، قدرت تشخیص و حل مسائل، اولویت‌بندی امور، ‌ دوری از حواشی، ‌اطمینان از حل مسئله با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، ارتباط با مردم و همچنین سران کشورها را از مهمترین ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تمام بدنه دولت سیزدهم و وزرا افتخار است که بخشی از دولت شهید آیت‌الله رئیسی هستیم، گفت: روحیه خدمت‌رسانی و الگوی کار جهادی شهید رئیسی در دولت سیزدهم باید برای آینده حفظ شود.

مخبر همچنین در این نشست با قدردانی از تلاش‌های استانداران سراسر کشور در دولت سیزدهم و به ویژه دکتر وحیدی به عنوان وزیر کشور تصریح کرد: در چند سال گذشته در وزارت کشور وزیری با قدرت، تدبیر، بصیرت و توانایی همچون دکتر وحیدی نداشتیم؛ ایشان در تمامی حوادث کشور با روحیه مردمی در اولین لحظات حاضر می‌شد و این روحیه به استانداران نیز تسری یافته بود.

سرپرست ریاست جمهوری افزود: روحیه تلاشگری و حضور به موقع در صحنه و مردم‌داری رئیس جمهور به تمامی وزرای دولت انتقال یافته بود و بزرگترین سرمایه رئیس جمهور در این دولت نیز نیروی انسانی و مدیریت مقید و متعهد بود.

مخبر گفت: هدف اصلی حضورم در این جلسه، تقدیر و خسته نباشید گفتن به استانداران و بیان این توصیه حضرت آقاست که تا لحظه آخر مثل لحظه اول، کار را جدی بگیرید.

وی افزود: سه کار مهم را از شما به عنوان استانداران کشور مطالبه می‌کنم؛ آنچه را که تحویل گرفته‌اید، کاری را که تا مقطع کنونی انجام شده و کاری را که قرار بوده انجام شود، به طور دقیق مستندسازی و این اسناد و تجربیات گرانقیمت را به استاندار بعدی ارائه کنید.

سرپرست ریاست جمهوری افزود: رئیس جمهور شهید در مدت دو سال و ده ماه قریب به ۵۰ سفر به استان های کشور در قالب سفر استانی داشتند که این تعداد سفر استانی در این مدت قابل تقدیر است، حالا نوبت شماست تا همت کنید و همه آنچه که رئیس جمهور شهید در سفرهای استانی قولش را داده بودند، اگر طبق زمانبندی باید تاکنون تمام می‌شد به اتمام برسانید.

مخبر اظهار داشت: توکل و توسل از خصوصیات مهم رئیس جمهور شهید بود. هیچگاه ایشان را مأیوس ندیدم؛ دنیاطلبی در قلب ایشان اصلا وجود نداشت و این روحیه کمک می‌کرد که راحت زندگی و مدیریت کنند و ما هم از ایشان آموختیم که تا لحظه آخر مسئولیت باید کارها با جدیت انجام شود. کار را مانند روزهای اول جدی بگیرید و محکم بمانید و هر مدیری را که کار را جدی نگرفت، با قاطعیت کنار بگذارید.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: در روزهای باقی مانده مطالبات گندمکاران به عنوان یکی از موارد مورد تأکید استانداران نهایی شده و به سرعت پرداخت خواهد شد. همچنین اعتبارات سفرهای استانی نیز به سرعت انجام خواهد گرفت.

در این نشست احمد وحیدی وزیر کشور نیز با بیان اینکه رضایت مقام معظم رهبری از فعالیت دولت سیزدهم، افتخار بزرگی برای دولت است، گفت: ما از سویی از زحمات تمامی دوستان و خصوصا برادر بزرگوارمان دکتر مخبر تشکر می‌کنیم و از سوی دیگر عرض می‌کنیم که تا آخرین لحظه کار را با جدیت دنبال می‌کنیم.

در ابتدای این جلسه، ۱۴ نفر از استانداران، با اظهار خرسندی از تقدیر مقام معظم رهبری از زحمات دولت سیزدهم به ویژه دکتر مخبر، درخواست‌ها و پیشنهادهای خود برای تسریع کارها و اتمام پروژه‌ها تا پایان دولت را بیان کردند.

تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران، تخصیص اعتبارات سفرهای استانی برای تکمیل پروژه‌ها تا هفته دولت، ابلاغ برنامه‌های اربعین حسینی و انتقال تجربیات دولت سیزدهم به دولت بعد از جمله موضوعات بیان شده از سوی استانداران در این جلسه بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار