کد خبر: 1238854
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
سخنگوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص):
حسینی‌نیک گفت: رسالت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) همواره این بوده که به عنوان بازوی اجرایی همه دولت‌ها فعالیت کند؛ به همین دلیل هیچ‌گاه فضا را برای بقیه شرکت‌ها به‌ویژه بخش خصوصی تنگ نکرده است.

جوان آنلاین: «سید حسن حسینی‌نیک» سخنگوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، درباره اهداف فعالیت‌های فنی ـ مهندسی این قرارگاه اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حوزه‌های مختلفی از جمله دریایی، نفت و گاز، پتروشیمی، معادن، فناوری و اطلاعات، نیرو، کشاورزی و انرژی در قالب هلدینگ‌هایی به همین نام‌ها کار می‌کند؛ لذا اهداف و رسالاتی که در این مجموعه هلدینگ‌ها تعریف شده، ارائه خدمات فنی ـ مهندسی و صدور این خدمات است.

حسینی‌نیک ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در بخش نیرو، نفت و گاز با برخی کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های همسایه در ارتباط است که در حوزه‌های مورد اشاره صدور خدمات فنی ـ مهندسی هم صورت می‌گیرد؛ فعالیتی که ارزآوری برای کشور هم به دنبال دارد؛ البته غیر از موضوع ارزآوری، بحث توسعه روابط بین‌الملل هم مطرح است.

سخنگوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با تأکید بر اینکه هرچند در بیشتر حوزه‌هایی که عنوان شد، قرارگاه خوب کار کرده، ولی بیشترین تمرکز یا ارتباطی که تاکنون داشتیم در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، راه و شهرسازی، نیرو و انرژی بوده است، افزود: رسالت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) همواره این بوده که به عنوان بازوی اجرایی همه دولت‌ها فعالیت کند؛ به همین دلیل هیچ‌گاه فضا را برای بقیه شرکت‌ها به‌ویژه بخش خصوصی تنگ نکرده است.

وی اضافه کرد: به واسطه توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی که در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) وجود دارد، ابرپروژه‌هایی را که انجام آنها با تأخیر روبه‌رو است و یا بخش خصوصی توان کمتری برای اتمام آن‌ها دارد، عهده‌دار می‌شود؛ با این توضیح که برای تکمیل چنین پروژه‌هایی از توان بخش خصوصی هم استفاده می‌کند؛ مانند پروژه پارس جنوبی، میادین نفت و گاز مشترک، معادن، شهرسازی، فرودگاه امام خمینی (ره) و پروژه‌های برون‌مرزی.

حسینی‌نیک با اشاره به میزان به‌روز بودن دانش فنی ـ مهندسی کارکنان این قرارگاه هم گفت: پیشرفتی در حوزه فنی ـ مهندسی وجود نداشته که ما از آن عقب بمانیم؛ به عبارت دیگر در حوزه فنی ـ مهندسی همواره ما با شرایط و تکنولوژی روز پیش می‌رویم و خودمان را به‌روز نگاه می‌داریم؛ مؤیّد این مطلب هم این است که با شرکت‌های خارجی‌ کار می‌کنیم که بعضی از آن‌ها شرکای ما در این حوزه هستند.

سخنگوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) همچنین در خصوص تأثیر تحریم‌ها بر روند فعالیت‌های قرارگاه عنوان کرد: هرچند تحریم وجود دارد، ولی این موضوع باعث نشده که بنشینیم و کاری را جلو نبریم. ما متناسب با شرایطی که داریم و با استفاده از روابطی که ایجاد کردیم، تکنولوژی و خدمات فنی ـ مهندسی خود را به‌روز کردیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار