کد خبر: 1238758
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
یک مقام بلندپایه در کشورهای میانجیگر در پرونده مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه از شروط نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای امضای چنین توافقی انتقاد کرد و گفت که این شروط چشم انداز مذاکرات را مخدوش می‌کند.

جوان آنلاین: یک مقام ارشد در یکی از کشورهای میانجی میان رژیم صهیونیستی و حماس گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در معامله تبادل اسرا خرابکاری می‌کند.

وی در گفت‌وگو با «تایمز اسرائیل» گفت: مطالب غیرقابل مذاکره اعلام شده توسط دفتر نتانیاهو به حساس‌ترین جنبه مذاکرات جاری آسیب می‌رساند؛ چراکه جنبش حماس به دنبال دریافت تضمین از میانجی‌ها است که اسرائیل پس از مرحله اول توافق آتش‌بس و آزادی اسرا، جنگ را از سر نخواهد گرفت.

این مقام بلندپایه که به دلیل حساسیت موضوع هویتش را فاش نکرده است، خاطرنشان کرد: میانجی‌ها موفق شدند حماس را متقاعد کنند که از خواسته قبلی خود مبنی بر ضرورت متعهد شدن اسرائیل به پایان دادن به جنگ با آغاز مرحله اول توافق، چشم پوشی کند.

وی ادامه داد: اظهاراتی مانند گفته‌های نخست‌وزیر اسرائیل به شدت به تلاش‌ها برای ادامه مذاکرات آسیب می‌زند.

این مقام با اشاره به تمایل نتانیاهو برای راضی کردن شرکای ائتلاف راست افراطی که مخالف معامله تبادل اسرا هستند، افزود: فقط می‌توان نتیجه گرفت که صحبت‌های نتانیاهو برای اهداف صرفاً سیاسی است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که پیش از این دفتر نتانیاهو فهرستی از چهار درخواست را منتشر کرد که به گفته او این درخواست‌ها قابل مذاکره نیستند.

لیست مطالبات غیرقابل مذاکره اعلام شده توسط نتانیاهو بدین شرح است:

۱.«هر توافقی به اسرائیل اجازه خواهد داد تا زمانی که اهداف جنگی‌اش محقق نشود، به نبرد بازگردد».

۲. «قاچاق سلاح به حماس از مرز امکان پذیر نخواهد بود».

۳. بازگشت هزاران فرد که به ادعای آنها «تروریست مسلح» خوانده شده به شمال نوار غزه امکان پذیر نخواهد بود.

۴. رژیم صهیونیستی تعداد اسیران زنده را که از اسارت حماس بازگردانده می‌شوند افزایش خواهد داد».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار