کد خبر: 1238274
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
اتحادیه اروپا از دستورات ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها برای تخلیه منطقه خان یونس در جنوب غزه ابراز نگرانی کرد.

جوان آنلاین: اتحادیه اروپا در بیانیه‌ مشترکی از مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کمیسر اداره بحران‌های این اتحادیه اعلام کرد: حدود ۲۵۰ هزار نفر از دستورات تخلیه تأثیر پذیرفته‌اند. این دستورات همچنین بیماران بیمارستان اروپایی غزه را که به صورت جزئی در جنوب غزه فعالیت می‌کند، تهدید می‌کند. بیماران و مجروحان این بیمارستان از جمله زنان باردار و افراد مسن مجبور شدند به مراکز دیگر مثل بیمارستان ناصر بروند. دستور تخلیه منجر به افزایش ازدحام به دلیل کمبود شدید بیمارستان‌های باقیمانده می‌شود.

طبق گزارش الجزیره، این اتحادیه تأکید کرد: تخلیه اجباری بحران انسانی را به وجود آورده و وضعیت فاجعه بار انسانی را وخیم‌تر می‌کند. جایی برای اسکان آوارگان وجود ندارد. شرکای ما در زمینه انسانی برای برآورده کردن نیازهای آوارگان جدید تلاش می‌کنند. برای اینکه عملیات تخلیه به سطح انتقال اجباری نرسد باید موافق با قوانین بین‌المللی باشد و امنیت حین انتقال و اقامت مناسب را تضمین کند.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل مسؤول تضمین قدرت آوارگان برای بازگشت به منازلشان به محض پایان جنگ است. آوارگان به خدمات ضروری و برآورده کردن نیازهایشان احتیاج دارند. ما تمام ابزارهای لازم را برای کمک به غزه آماده کردیم که شامل کمک‌های پزشکی و دارو و افزایش حمایت مالی از شرکا در زمینه انسانی است. آتش‌بس اکنون بیشترین اهمیت را دارد و این مسأله اجازه افزایش ورود کمک‌ها را خواهد داد.

این اتحادیه بر لزوم اجرای اوامر دیوان بین‌المللی دادگستری و اجرای فوری قطعنامه‌های شورای امنیت درباره آتش‌بس و تسهیل رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تأکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار