کد خبر: 1238139
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۰
کاربران شبکه‌های اجتماعی از حس و حال مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهور نوشتند
احساسات ناشی از برد و باخت انتخابات زود از بین میره، اما درصد مشارکت اثر عمیق و مؤثر‌تری داره؛ هیچ کس رو ندیدم به اندازه رهبری از جمهوریت نظام دفاع کنه. رهبری نگاهش به انتخابات صرفاً یک رویداد سیاسی نیست، انتخابات رو از ملزومات تمدن‌سازی می‌دونند. دل این آقا شاد شه برای من کافیه. 

جوان آنلاین: کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی از مشارکت در انتخابات و افزایش حضور مردم نوشتند. آن‌ها از حضور بیشتر مردم ابراز خوشحالی کردند. کاربران تأکید کردند آنچه از شخص انتخاب شده مهم‌تر خواهد بود، حضور مردم و نقش‌آفرینی مردم در انتخابات است که فردای ایران را تضمین خواهد کرد. کاربران بر اهمیت حضور مردم در گفتمان انقلاب اسلامی نیز تأکید کردند و از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب برای حضور مردم گفتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 کاربری با نام «حاج کمیل»:
احساسات ناشی از برد و باخت انتخابات زود از بین میره، اما درصد مشارکت اثر عمیق و مؤثر‌تری داره؛ هیچ کس رو ندیدم به اندازه رهبری از جمهوریت نظام دفاع کنه. رهبری نگاهش به انتخابات صرفاً یک رویداد سیاسی نیست، انتخابات رو از ملزومات تمدن‌سازی می‌دونند. دل این آقا شاد شه برای من کافیه. 
 سیدپویان حسین‌پور:
هر رأیی که به صندوق انداخته شود، مهم نیست به نام چه کسی باشد، در واقع به نام ایران است. به نام ایران و عظمت و بزرگی و اقتداری که باید در جهان داشته باشد و خواهد داشت. کسانی که با جمهوری اسلامی دعوا دارید! به خاطر ایران و برای سربلندی سرزمین مادری، در انتخابات شرکت کنید. 
 میثم مهدیار:
در دموکراسی‌ای زندگی می‌کنیم که تا فردای انتخابات کسی نمی‌داند بالاخره چه کسی رئیس‌جمهور است و خدا را شکر که مشارکت نیز افزایش یافته. نام هر کسی از صندوق درآید رئیس‌جمهور کل مردم ایران است و همه باید یاری کنند او بتواند سه مسئله اصلی مردم، تورم، اشتغال و مسکن را تخفیف دهد. 
 مهدی فضائلی:
امام خمینی (ره): «میزان رأی ملت است.» رهبر انقلاب: «مردم کار را تمام می‌کنند.» #انتخابات
 مالک شریعتی:
خدا را شکر که توفیق شرکت در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را در یکی از روستا‌ها عطا فرمود. قلب مردم دست خداست. به امید سربلندی ایران. 
 تقی دژاکام:
بوی ۸۴ میاد. کسانی بعد سال‌ها الان آمده‌اند رأی بدهند و به جلیلی هم رأی بدهند که باورم نمی‌شه. کسانی که کوچک‌ترین احتمالی نمی‌دادم که با صحبت بتوانم راضی‌شان کنم در انتخابات شرکت کنند چه رسد به رأی به ج. حالا خودشان زنگ می‌زنند یا با خبر می‌شم که چنین می‌کنند. یک نفر دونفر هم نه!
 سیدعباس صالحی:
با مشخص شدن نتایج انتخابات، مشخص می‌شود که چقدر فرهنگ سیاسی‌مان به بلوغ رسیده است، با نشانه‌های: ۱. پذیرش نتیجه و تبریک به رقیب پیروز؛ ۲. جلوگیری از ادامه فضای انتخاباتی در طرفداران و دعوت به همدلی؛ ۳. استفاده حداکثری از عقلای رقیب در مدیران و کارشناسان دولت جدید؛ منتظر می‌مانیم. 
 عباس عبدی:
ساعت ۱۱:۳۰ در مدرسه محله رأی دادم. مشارکت را پرسیدم دو برابر اعلام کردند. هفته قبل کل آرا ۴۰۰ نفر بود، امروز من نفر ۱۹۸ بودم. تا آخر شب حداقل ۸۰۰نفر خواهند شد؛ نتیجه روشن است. 
 م. طاهریان:
آهنگ مشارکت در چهار ساعت اول انتخابات به طور متوسط ساعتی یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بوده است. افت و خیز مشارکت در ظهر و عصر اتفاق خواهد افتاد، ولی بعید است آهنگ مشارکت در ساعات پایانی به اندازه هفته قبل باشد (به دلیل تغییر رفتار بدنه رأی اصلاح‌طلبان در این دوره) پس پیش‌بینی:۴۳ تا ۴۵درصد. 
 فاطمه ترکاشوند:
حوزه انتخابیه ما واقعاً شلوغ بود سر ظهر. مرحله قبلی، همین موقع رفتم فقط من بودم، ولی این بار قشنگ پنج تا خانواده تا با چندعضو واجد شرایط اومده بودن رأی می‌دادن. قطعاً مشارکت بالاتره، کسی فکر نکنه رأی نده معنی خاصی داره. رأی ندی باختی!
 کاربری با نام «بهرام‌گور»:
در تمام انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردم، نه برای اینکه فکر می‌کنم رأی من مهم است، برای اینکه این مهم‌ترین پیوند من با سرنوشت مردم سرزمینم است، می‌خواهم هروقت در پیری به پیچ‌های سرنوشت کشورم نگاه کنم به یاد داشته باشم که من هم آنجا بودم. [این بار هم]برای همین رأی می‌دهم برای ایران.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار