کد خبر: 1238068
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
سرپرست وزارت امور خارجه امروز گفت: اگر تا دیروز فقط «همکار» کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای بودیم، اما اکنون به برکت ابتکار دولت شهید رئیسی «شریک در تصمیم‌گیری» اعضای این سازوکار سیاسی و امنیتی بین‌المللی هستیم.

جوان آنلاین: علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه که محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری را در سفر به قزاقستان و شرکت در بیست و چهارمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای همراهی کرده، امروز (پنجشنبه) ۱۴ تیر ماه عنوان کرد: اگر تا دیروز فقط «همکار» کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای بودیم، اما اکنون به برکت ابتکار دولت شهید رئیسی «شریک در تصمیم‌گیری» اعضای این سازوکار سیاسی- امنیتی بین‌المللی هستیم.

به گزارش فارس، وی افزود: حضور دکتر مخبر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران در بیست و چهارمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان، تأکیدی بر این واقعیت است که مشارکت فعال در سازوکار‌های این سازمان، انتخاب راهبردی ایران برای تعمیق و ارتقای نقش موثر خود در عرصه چندجانبه‌گرایی است.

۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ و در بیست و سومین نشست سران سازمان همکاری شانگهای که به صورت مجازی و به ریاست هند برگزار شد، عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان به صورت رسمی اعلام شد. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران نهمین عضو سازمان همکاری شانگهای شد.

چین، روسیه، هند، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، پاکستان و ازبکستان دیگر اعضای اصلی این سازمان هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار