کد خبر: 1238011
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی علیه‌السلام از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۷ مصادف با اولین روز ماه محرم در سامانه سماح آغاز می‌شود.

جوان آنلاین: اطلاعیه سازمان حج وزیارت در خصوص ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی منتشر شد.

به گزارش تسنیم، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه اسلام

ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی علیه السلام از روز یکشنبه مصادف با اولین روز ماه محرم در سامانه سماح آغاز می شود.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی(ع) همزمان با آغاز ماه محرم از روز یکشنبه مورخ 1403/04/17 ساعت 10:00 صبح در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز می گردد.

آن دسته از هموطنان عزیز که قصد تشرف برای زیارت اربعین دارند حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و با انتخاب بسته بیمه ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند.

زائران گرامی توجه داشته باشند که خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر می باشد و آندسته از متقاضیان محترم که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام‌ نمایند. همچنین زائران گرامی قبل از شروع ثبت نام تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت نمایند.

بنا به مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و مبلغ 20 هزار تومان هم به منظور جبران هزینه های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت نمایند، بدین‌ منظور بیمه زائرین در قالب سه بسته متنوع با پوشش های مالی متفاوت در نظر گرفته شده است و حق بیمه هر یک از بسته ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با قیمتهای 80،000 و 90،000 و 100،000 تومان می باشد که هر یک از زائران می بایست بنا به تمایل خود الزاما یکی از پوشش های بیمه ای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل نمایند.

با توجه به استعلام ها و بررسی های صورت پذیرفته، شرکت بیمه معلم بعنوان بیمه گر زائرین اربعین 1403 انتخاب شده و پوشش تعهدات مالی هر یک از بسته ها به شرح ذیل می باشد:

در بسته اول پوشش غرامت فوت به هر علت 100 میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه 700 میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف 700 میلیون تومان، پوشش هزینه های درمان سرپایی تا 10 میلیون تومان و هزینه های درمان جراحی و بستری تا سقف 100 میلیون تومان تعیین شده است.

در بسته دوم پوشش غرامت فوت به هر علت 150 میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه 850 میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف 850 میلیون تومان، پوشش هزینه های درمان سرپایی تا 12 میلیون تومان و هزینه های درمان جراحی و بستری تا سقف 120 میلیون تومان تعیین شده است.

در بسته سوم پوشش غرامت فوت به هر علت 200 میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه یک میلیارد تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف یک میلیارد تومان، پوشش هزینه های درمان سرپایی تا 15 میلیون تومان و هزینه های درمان جراحی و بستری تا سقف 150 میلیون تومان تعیین شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار