کد خبر: 1237881
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه نسبت به ظهور احزاب افراطی در اروپا و به خطر افتادن حقوق مهاجران و پناهجویان هشدار داد.

جوان آنلاین: «ولکر ترک» کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه با استناد به روایت‌هایی از مهاجران و پناهجویان و رفتار غیرانسانی با آنها، نسبت به قدرت گرفتن احزاب راست افراطی در اروپا هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وی در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: «ما باید بسیار هوشیار باشیم، زیرا به ویژه تاریخ، به ویژه در اروپا به ما می‌گوید که تحقیر دیگران، نشانه‌ای است برای آنچه در آینده خواهد آمد.»

احزاب راست افراطی ماه گذشته در پارلمان اروپا به پیروزی‌هایی دست یافتند. در فرانسه نیز احزاب راست افراطی پیشتاز انتخابات هستند.

ترک افزود: «در اروپا متاسفانه شاهد سخنان نفرت‌انگیز و تبعیض‌آمیز علیه مهاجران بوده و هستیم و رهبران سیاسی باید در این مساله شفافیت داشته و در مقابل این اظهارات، موضع‌گیری کنند.»

پیشتر مجله پولیتیکو در مطلبی با اشاره به انتخابات ماه ژوئن (خرداد) پارلمان اروپا و قدرت گرفتن احزاب رادیکال، تهدید راست افراطی را در این نهاد برخلاف دوره‌های گذشته جدی و واقعی ارزیابی کرد.

این نشریه آمریکایی، پارلمان بعدی اتحادیه اروپا بیش از پارلمان کنونی متمایل به روسیه خواهد بود و طرفدار گذار به سمت انرژی سبز هم نیست. این نشریه سپس این پرسش را مطرح کرده است که آیا امکان دارد قدرت در اتحادیه اروپا بدست راست افراطی بیفتد؟

به عقیده نویسنده این مطلب، خیز بلند راست افراطی در نظرسنجی‌های سال ۲۰۲۴ حاکی از متفاوت بودن وضعیت کنونی است و بر اساس پیش‌بینی‌ها، راست ملی‌گرا و افراطی می‌توانند نزدیک به یک چهارم کرسی‌های پارلمان اروپا را در انتخابات ماه ژوئن (خرداد) به دست آورند.

پولیتیکو از همین رو استدلال کرده است که قدرت گرفتن راست افراطی، تهدیدی برای ارزش‌های مقدس اتحادیه اروپا در مورد حاکمیت قانون و حقوق بشر بوده و قوانین مهمی همچون گذار به سوی انرژی‌های سبز و تغییرات اقلیمی کنار گذاشته می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار