کد خبر: 1237783
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: برای هر شخص ایرانی یا غیر ایرانی که در خارج از کشور مانع حضور ایرانیانی شوند که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، پرونده کیفری تشکیل می‌شود.

جوان آنلاین: کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، ضمن قدردانی از ایرانیان خارج از کشور بابت حضور در شعب رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و تقبیح اقدامات مجرمانه و وهن‌آمیز تعداد معدودی از افراد، اعلام کرد: برای هر شخص ایرانی یا غیر ایرانی که در خارج از کشور با توهین و تهدید و ضرب و شتم هموطنان و ایجاد رعب و وحشت بین آنان، مانع حضور ایرانیانی شوند که می‌خواهند در انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور شرکت کنند، حسب گزارشات مردمی، وزارت امور خارجه، شاکیان خصوصی و اقدام مدعی‌العموم، پرونده کیفری تشکیل و تحت تعقیب قرار می گیرند.

دور اول چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۸ تیرماه برگزار شد. گزارش‌ها و کلیپ‌هایی از شعب اخذ رأی در کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور منتشر شد که در آن برخی افراد ضدانقلاب و معلوم‌الحال به ایرانیانی که قصد مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت سرزمین پدری خود داشتند، هجوم برده و با به‌کار بدن الفاظ زشت و ناسزا، درصدد ممانعت از رأی دادن دیگر هم‌وطنان بودند.

به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرای نفر اول انتخابات در دور اول انتخابات، دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیرماه همزمان با ایران در کنسولگری‌های جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف برگزار خواهد شد. با این حال ایرانیان مقیم کانادا به‌دلیل کارشکنی دولت این کشور، برای رأی دادن باید از این کشور خارج شوند که مشکلاتی برای آنان ایجاد شده است. جمهوری اسلامی ایران بارها این اقدام ضد حقوق بشری دولت کانادا را محکوم کرده و معترض آن شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار