کد خبر: 1237761
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
رژیم اشغالگر با بمباران اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم در کرانه باختری چهار رزمنده مقاومت را ترور کرد و در پی این جنایت گروه‌های مقاومت، اشغالگران را تهدید به پاسخ کردند.

جوان آنلاین: چهار رزمنده مقاومت فلسطین شب گذشته و بامداد امروز-چهارشنبه- در بمباران اردوگاه نور شمس توسط هواپیماهای اشغالگر به شهادت رسیدند.

گردان‌های القدس، گردان‌های القسام و شهدای الاقصی در طولکرم تاکید کردند که این ترور «تنها عزم آنها را برای مبارزه و پایبندی به گزینه مقاومت افزایش می‌دهد و پاسخ آنها کوبنده خواهد بود».

شهدا عبارتند از: یزید صاعد عادل شفیع (۲۲ ساله)، نمر انور احمد حمارشه (۲۵ ساله)، محمد یاسر رجا شحاده (۲۰ ساله) و محمد حسن غنم کنوح (۲۲ ساله).

گردان‌های القدس - تیپ طولکرم با بیان اینکه خون مجاهدانش «هدر نمی‌شود» خطاب به اشغالگران گفت: «ما طعم مصیبت‌ها را به شما می‌چشانیم. آتش جهنم را در کوچه‌های اردوگاه آماده کرده‌ایم و فردا برای ناظر بودن آن نزدیک است.»

در همین راستا، خبرنگار المیادین اشاره کرد که رژیم اشغالگر «مدعی شد که رزمندگان مقاومت در تلاش برای کار گذاشتن مواد منفجره در محلی نزدیک به منطقه‌ای بودند که ۲ روز پیش در جریان هجوم نیروهای اشغالگر به اردوگاه نور شمس بمبی در یک نفربر منفجر شد و به کشته شدن یک سرباز اشغالگر و مجروح شدن یک افسر انجامید.

همچنین ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که تشییع پیکر شهدای اردوگاه نور شمس را نشان می‌دهد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که پس از شلیک موشک توسط پهپاد اشغالگران در حاره البطاقه در مرکز اردوگاه، صدای انفجار مهیبی در شهر طولکرم شنیده شد.

همچنین گروه‌های اقدام ملی و نهادها و فعالیت‌های استانداری طولکرم در سوگ شهدای اردوگاه نور شمس، عزای عمومی و اعتصاب سراسری در روز چهارشنبه شامل همه ابعاد زندگی به جز امتحانات دوره متوسطه اعلام کردند.

با شهادت این چهار جوان، پس از شهادت شهروند نسرین ضمیری و کودک محمد سرحان در جریان حمله اشغالگران به شهر طولکرم و اردوگاه نور شمس در روز دوشنبه، تعداد شهدای شهر طولکرم ظرف ۲۴ ساعت به ۶ نفر رسید.

روز دوشنبه شهید ضمیری بر اثر اصابت ترکش موشک به گردن و کمر در پی بمباران پهپاد اشغالگران در ورودی اردوگاه طولکرم جان باخت و کودک سرحان نیز بر اثر اصابت گلوله به سر، در جریان هجوم نیروهای اشغالگر به شهر طولکرم و اردوگاه نور شمس در تهاجمی که بیش از هفت ساعت به طول انجامید و زیرساخت‌ها و اموال شهروندان را تخریب کرد، به شهادت رسید.

یکشنبه گذشته در پی بمباران یک خانه در محله المنشیه در اردوگاه نورشمس توسط پهپاد اشغالگران، یک جوان به نام سعید عزت جابر (۲۴ ساله) به شهادت رسید و پنج تن دیگر از جمله ۲ نفر که حالشان وخیم است، زخمی شدند.

تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز تجاوزات همه جانبه رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۵۶۰ شهید از جمله ۱۳۶ کودک و تعداد مجروحان به حدود ۵۳۰۰ نفر رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار