کد خبر: 1237716
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: عملکرد فاجعه‌بار جو بایدن در اولین مناظره با ترامپ، باعث شده دموکرات‌ها به دنبال راه‌هایی برای برون‌رفت از وضع فعلی باشند. به‌رغم همه بحث‌ها درباره جایگزینی بایدن با یک نامزد قوی‌تر، ظاهراً کمیته ملی دموکرات‌های امریکا قصد دارد ۲۱ ژوئیه جو بایدن را به طور رسمی به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری خود معرفی کند. 
بایدن تعطیلات روز یک‌شنبه خود را همراه خانواده‌اش در محل اقامت ریاست جمهوری در مریلند و با یک عکسبرداری برنامه‌ریزی شده برای «کنوانسیون ملی حزب دموکرات» گذراند. خانواده بایدن دنبال این هستند از او بخواهند که به‌رغم عملکرد «وحشتناکش» در مناظره در رقابت باقی بماند و به مبارزه ادامه دهد؛ چیزی که ظاهراً رده‌های تصمیم‌گیر در حزب دموکرات نیز دنبال آن هستند. برخی ناظران می‌گویند دموکرات‌ها از سناریو‌های کنار رفتن جو بایدن به اندازه ماندن او هراس دارند و به همین دلیل، به جای سناریو تغییر نامزد حزب دموکرات، به دنبال تقویت کمپین انتخاباتی او هستند. ظاهراً برنامه‌ریزی دموکرات‌ها این بوده که قبل از کنوانسیون ماه آگوست خودشان، بایدن را نامزد کنند، ولی برای جلوگیری از بحث‌هایی که کمپین او را تضعیف می‌کند، قصد دارند زمان اعلام نامزدی او را جلوتر بیندازند. براساس گزارش بلومبرگ، کمیته ملی دموکرات امریکا قرار است چندین جلسه در فاصله ۱۶ تا ۲۱ژوئیه برگزار کند تا قوانین و رویه‌های رأی‌گیری مجازی را نهایی کند. دو منبع دموکرات هم در گفتگو با فاکس‌نیوز، همان روز، یعنی ۲۱ ژوئیه را به‌عنوان تاریخ احتمالی تأیید بایدن به عنوان نامزد رسمی اعلام کرده‌اند که تنها سه روز پس از آن است که پیش‌بینی می‌شود ترامپ نیز نامزدی حزب جمهوریخواه را دریافت کند. 
برخی دموکرات‌ها از زمان برگزاری اولین مناظره بایدن، چه به صورت علنی و چه در ارتباطات خصوصی با روزنامه‌نگاران، گفته‌اند که بایدن باید پس از عملکرد ضعیفش، کمپین خود را متوقف کند. ولی تمایل غالب در بین آن‌ها ماندن بایدن است. «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه امریکا دوشنبه شب طی سخنرانی در مؤسسه بروکینگز گفت که سیاست‌های بایدن طی سه‌سال‌ونیم، «اعتماد به رهبری امریکا در جهان را تقویت کرده است.» بلینکن تأکید کرد: «مردم جهان از زمانی که جو بایدن رئیس‌جمهور شده به عملکرد او نگاه می‌کنند و قدردان سیاست‌هایش هستند.» به گزارش رویترز، بلینکن گفت: «آن‌ها رئیس‌جمهوری را دیده‌اند که روی امریکا، ائتلاف‌ها و شراکت‌ها مجدداً سرمایه‌گذاری کرده است.» آنتونی بلینکن مدعی شد: اگر شما به نظرسنجی‌های سراسر جهان نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که اعتماد به رهبری امریکا به طرز چشمگیری طی این سه‌سال‌ونیم افزایش پیدا کرده است. 
برخی از قانونگذاران و استراتژیست‌های دموکرات معتقدند که با تشدید حملات به ترامپ و دادگاه عالی تحت سلطه محافظه‌کاران، که روز دوشنبه به ترامپ مصونیت از پیگرد قانونی داد، می‌توانند ضعف‌های بایدن را جبران کنند. یک منبع دموکرات دیروز به هیل گفت: «آن‌ها (دموکرات‌ها) باید به مردم امریکا نشان دهند که آنچه پنج‌شنبه گذشته رخ داد یک ناهنجاری بود.» کونز، یکی از نزدیک‌ترین متحدان بایدن در کنگره نیز روز دوشنبه از تیم رئیس‌جمهور خواست که به او آزادی عمل بیشتری بدهند تا نشان دهد که او هنوز انرژی و توانایی لازم را برای خدمت در دور دوم دارد. 

 بایدن: نگذاریم ریاست پادشاهان شود
بایدن دیروز گفت که حکم دیوان عالی درباره مصونیت رئیس‌جمهور یک «اقدام خطرناک» است که می‌تواند رؤسای جمهور را به «پادشاهان» تبدیل کند و از مردم امریکا خواست در انتخابات نوامبر به دونالد ترامپ رأی ندهند. به گزارش ایسنا، دیوان عالی امریکا در حکمی اعلام کرده است که دونالد ترامپ برای اقداماتی که در مقام رسمی خود به عنوان رئیس‌جمهور انجام داده است، از پیگرد قانونی مصون است. جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا پس از این حکم گفت، تصمیم دیوان عالی امریکا به این معناست که ترامپ بعید است پیش از انتخابات پنجم نوامبر ریاست جمهوری بابت نقش داشتن در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ محاکمه شود و هشدار داد، این رویه می‌تواند رؤسای جمهور ایالات متحده را به «پادشاهان» تبدیل کند. به گزارش رویترز، دیوان عالی امریکا در حکمی اعلام کرده ترامپ برای اقداماتی که در مقام رسمی خود به عنوان رئیس‌جمهور انجام داده، از پیگرد قانونی مصون است، اما بابت عملکرد و اقداماتی که در ظرفیت خصوصی و به صورت غیررسمی انجام داده است، مصونیتی ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار