کد خبر: 1237683
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
رئیس دیوان عالی کشور:
رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیأت عمومی گفت نظرات کارشناسی کارگروه‌های تخصصی دیوان عالی کشور به صورت بخشنامه به حوزه‌های قضائی ابلاغ می‌شود.

جوان آنلاین: حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه هیئت عمومی که صبح امروز ۱۲ تیرماه با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد، با تبریک بیست و چهارم ذی الحجه روز مباهله با قرائت آیه شریفه: فَمَنْ حَآجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءکُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءکُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةَ اللّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ؛ هر گاه بعد از علم و دانش که درباره مسیح به تو رسیده، کسانی با تو به بحث و ستیز برخیزند، به آن‌ها بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت می‌کنیم شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را فرا می‌خوانیم شما هم، زنان خویش را، ما از نفوس خویش دعوت می‌کنیم، شما هم از نفوس خود، آنگاه مباهله می‌کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار می‌دهیم.

به گزارش فارس، وی افزود: این آیه شریفه یکی از مواردی است که حقانیت اهل بیت پیامبر (ص) را در برابر دیده همگان عیان کرد. مردم مدینه به چشم خود دیدند که پیامبر اکرم عزیزترین افراد خانواده خود را جهت مباهله و نفرین مسیحیان نجران که به دروغ خود را برحق می‌دانستند به میدان آورده است. فاطمه زهرا سیده زنان عالم و حسنین علیهما السلام سید جوانان اهل بهشت و حضرت علی‌ابن‌ابیطالب سیدالاوصیاء که در این آیه به عنوان جان و نفس پیامبراکرم (ص) معرفی شده است با آن حضرت همراه شدند و این افتخار بزرگی برای ما شیعیان است که پیرو چنین اهل بیتی می‌باشیم.

رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: در ۴۵ سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فتنه‌های گوناگون را با تدابیر حکیمانه امام راحل عظیم الشان و رهبری معظم انقلاب پشت سر گذاشتیم و بحمدالله رو به جلو هستیم و حقیقتاً افق روشن است و باید امیدوار بود و این امید را در بین آحاد جامعه و به ویژه جوانان زنده نگه‌داشت.

حجت‌الاسلام منتظری بیان کرد: در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز مردم بزرگوار ما در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب پای صندوق‌های رای آمدند و رأی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی دادند و ان شاءالله در دور دوم هم حضور پر شورو دشمن شکن خواهند داشت.

وی با اشاره به ۱۲ تیرماه سالروز حمله ددمنشانه ناو جنگی امریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی افزود: خوی استکبار وحشی‌گری و قتل و عام است و ما جنایت‌های آمریکا را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه افزود: آمار پرونده‌های خانواده رو به افزایش و این موضوع زیبنده کشور اسلامی ما نیست در دیوان عالی کشور با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به ویژه کارگروه خانواده که با حضور قضات پیشکسوت و با سابقه حوزه خانواده تشکیل می‌گردد راهکار‌های متعددی مورد بررسی قرار گرفته و نظرات خوبی داده شده که انشاء الله تصمیمات اتخاذی را طی بخشنامه هائی به حوزه‌های ذی‌ربط اعلام خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار