کد خبر: 1237651
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
مربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: بانوان برای نخستین بار در تاریخ این رشته موفق شدند در مهد تکواندو دنیا عنوان قهرمانی جهان را کسب کنند.

جوان آنلاین: در ادامه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ تکواندو که به صورت تیمی در کره جنوبی جریان دارد، امروز سه شنبه گروه دختران با حضور تیم‌هایی از مراکش، ساحل عاج، چین، هند، ایران و میزبان در شهر «چانچئون» پیگیری شد که تیم ملی بانوان کشورمان مقتدرانه توانست ضمن تاریخ سازی برای اولین بار قهرمان شود.

به گزارش فارس، فاطمه صفرپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از کسب عنوان قهرمانی بانوان در این رقابت ها، اظهار داشت: امیدوارم که این افتخار آفرینی بانوان تکواندو در المپیک پاریس هم برای ورزش کشورمان رقم بخورد و بانوان برای اولین بار در المپیک بتوانند دو مدال کسب کنند.

شرایط این رقابت‌ها با مسابقات دیگر تفاوت دارد. این رقابت‌ها سرعت عمل و هیجان بسیار بالایی داشت. ۶ تیم در این رقابت‌ها حضور داشتند، اما کسب این عنوان قهرمانی برای نخستین بار در تاریخ تکواندو بانوان آن هم در کشور کره جنوبی که میزبان این رقابت‌ها بود، واقعا کار سختی بود.

تکواندو برای کره ای‌ها است و ما در مهد تکواندو دنیا به این مهم دست یافتیم. وی در ادامه افزود: ما در بخش دختران توانتسیم تیمی را که دروه قبل عنوان قهرمانی را کسب کرده بود را شکست دادیم.

ما بازی کره ای‌ها و سایر تیم‌ها را آنالیز کردیم. ضمن اینکه بچه‌های ما غیرت به خرج دادند و با غیرت تلاش کردند و جنگیدند. برای فینال هم ما کار سختی را داشتیم چرا که تیم مراکش در دوره قبل هم در مسابقات تیمی جام جهانی عنوان دومی را کسب کرده بودند و بازیکنان خوبی داشتند.

ما مراکش را به سختی شکست دادیم، کره ای‌ها را در دو راند شکست دادیم، اما بازی مقابل مراکش یک راند را واگذار کردیم، اما در نهایت پیروزی از آن دختران ایران رقم خورد. واقعا سطح مسابقات بسیار بالا بود.

مربی تیم ملی تکواندو بانوان در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: تیم‌های کره جنوبی و مراکش هر کدام دوره قبل روی سکو بودند، اما ما موفق شدیم از فرصت‌ها و اشتباهات حریفان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و در لحظه توانستیم بازیکنان را جابه جا کنیم. در این مسابقات پرچم زدن و تعویض بازیکن یک اولویت خاصی دارد و یک استراتژی خاصی میخواهد که ما مربیان بتوانیم به موقع این تعویض بازیکنان را در طول برگزاری مسابقات انجام دهیم.

به نظرم ما خیلی موفق بودیم در این استراتژی که توانستیم به موقع بازیکن را از داخل زمین بیرون بکشیم و به موقع بازیکن دیگری را جایگزین کنیم. خدا رو شکر می‌کنم که برای اولین بار توانستیم در کشور کره جنوبی عنوان قهرمانی جهان را کسب کنیم و امیدوارم که این قهرمانی برای بانوان کشورمان تداوم داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار