کد خبر: 1237571
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
نخست‌وزیر مجارستان مدعی شد که در صورت پیروزی رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، آتش‌بس در اوکراین برقرار و گفت‌وگوهای بین مسکو و واشنگتن آغاز می‌شود.

جوان آنلاین: «ویکتور اورگان» نخست‌وزیر مجارستان مدعی شد که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشن و نامزد صلی جمهوری‌خواهان پیروز شود، آتش‌بس در اوکراین برقرار خواهد شود و گفت‌وگوهای بین روسیه و آمریکا آغاز می‌شود.

وی دراین‌باره گفت: اگر او [ترامپ] پیروز شود، حداقل آتش‌بس برقرار خواهد شد؛ اینکه آیا این به صلحی پایدار منجر می‌شود، مربوط به آینده است، اما مطمئناً شرایط مثل الان نخواهد بود. و به همین دلیل اروپا باید به سرعت برای شرایطی آماده شود که دیر یا زود آمریکایی ها و روس ها مذاکرات را با یکدیگر آغاز کنند.

اوربان همچنین افزود که اروپا باید از خود بپرسد که «جایگاهش در این تقسیم بندی کجاست و چه کسی منافع آن را نمایندگی می کند و آنها چه هستند؟»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) دیروز دوشنبه طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کشورش برای هرگونه مذاکره جهت حل و فصل مساله اوکراین آماده است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه سپس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه برای مذاکرات با اوکراین از طریق میانجیگران آماده است؟ گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بارها اعلام کرده است که برای هرگونه ارتباطات و گفتگو برای دستیابی به اهداف تعیین شده آماده است.

سخنگوی کاخ کرملین درباره تقویت حضور نظامیان اوکراین در مرز بلاروس نیز افزود: البته این وضعیت نه تنها برای مینسک، بلکه برای مسکو نیز نگران کننده و تحریک آمیز است.

گفتنی است که «پاول موراوینکو» رئیس ستادکل ارتش بلاروس و معاون اول وزیر دفاع پیش از این اعلام کرده بود که ارتش این کشور برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی آموزش دیده است و در صورت تهدید حاکمیت، آماده استفاده از آن خواهد بود.

موراوینکو در گفتگویی تلویزیونی دراین‌باره گفت «یکی از آخرین استدلال‌ها و ایده‌هایی که به عنوان عامل بازدارنده (در برابر تجاوز علیه بلاروس) عمل می‌کند، بازگشت سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک به خاک کشورمان است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار