کد خبر: 1237436
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
مجلس اعلای هند (راجیا سابا) برای ادای احترام به رهبران تازه درگذشته ایران، مالاوی و تانزانیا، کار خود را با چند دقیقه سکوت آغاز کرد.

جوان آنلاین: راجیا سابا، مجلس اعلای پارلمان هند، یاد و خاطره رهبران ایران، مالاوی و تانزانیا را که در هفته‌های گذشته به طرز غم انگیزی درگذشتند، به طور رسمی و با چند دقیقه سکوت گرامی داشت.

به گزارش ایرنا، جاگدیپ دانکر معاون رئیس جمهور هند، در این مجلس، با ابراز تسلیت صمیمانه به ملت و دولت این کشور‌ها گفت: اعضای محترم، با اندوه عمیق درگذشت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، علی حسن موینی، رئیس جمهوری تانزانیا و ساولوس کلاوس چیلیما، معاون رئیس جمهور مالاوی را گرامی می‌داریم.

دانکر در ادامه با بیان وقایع تلخی که منجر به درگذشت آنان شد، گفت: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقامات ارشد این کشور در حادثه سقوط تاسف بار بالگرد درگذشتند. من به خاطر تلاش‌ها و کمک‌های آن‌ها در تحکیم روابط دوجانبه در تاریخ ۲۲ می ۲۰۲۴ به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده و در مراسم رسمی شرکت کردم. ملت ما روز تشییع پیکر مقامات ایران را به عنوان عزای ملی گرامی داشتند.

وی در ادامه درباره سران کشور‌های مالاوی و تانزانیا صحبت کرد و یاد آنان را گرامی داشت.

معاون رئیس جمهور هند در پایان از اعضای مجلس خواست به یاد درگذشتگان برخیزند و گفت: مجلس هند با خانواده‌های داغ دیده، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران، جمهوری تانزانیا و جمهوری مالاوی در عزاداری از سران خود همراهی می‌کند.

اعضای مجلس اعلای هند سپس برای ادای احترام به رهبران درگذشته و کمک‌های مهم آن‌ها در روابط با هند، چند دقیقه سکوت کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار