کد خبر: 1237411
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
نشست مطبوعاتی معاونت زنان ستاد مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

جوان آنلاین:نشست مطبوعاتی «زهرا بهروزآذر»، «اطهره نژادی» و «ژاله فرامرزیان» سه عضو معاونت زنان ستاد مسعود پزشکیان با عنوان «دختران و زنان در دولت پزشکیان» برگزار شد.

به گزارش مهر، در این نشست «زهرا بهروزآذر» مدیرکل اسبق امور بانوان شهرداری تهران گفت: در دولت پزشکیان تفاوت گفتمان با دولت رقیب دارد.

وی ادامه داد: مسیری که پزشکیان به آن باور دارند و در حوزه زنان ترسیم می‌کنند و در معاون زنان ستاد او بسط پیدا کرده، بحث رفع تبعیض‌ها به اشکال مختلف و توسعه عدالت جنسیتی است که تمام این نگاه در بیانیه ۷ تیرماه مبسوط توضیح داده شده است.

«اطهره نژادی» پژوهشگر ومعاونت زنان در ریاست جمهوری در دولت یازدهم در ادامه، گفت: موضوع زنان در کشور ما و در هر جامعه دیگری می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد؛ یکی ضرورت حضور زنان در جامعه و دوم توجه به زنان و نیاز‌های خاص زنان است.

وی با اشاره به یکی از جملات پزشکیان در مورد زنان، گفت: توان دختران ما نباید صرف مبارزه برای احقاق حقوقشان شود.

زنگ انتخابات، زنگ انشا است

«ژاله فرامرزیان» دبیر کل انجمن روزنامه نگاران زن نیز افزود: دیدگاه پزشکیان مبتنی بر رفع نابرابری است.

وی ادامه داد: متناسب با آن‌چه در گفتمان پزشکیان مطرح شده امیدواریم در نگاه دولت آینده عقب ماندگی‌ها و پس‌رفت‌هایی که در یک سال گذشته وجود داشته، رفع شود.

نژادی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه پزشکیان در مورد گشت ارشاد و لایحه عفاف و حجاب، افزود: زنگ انتخابات زنگ انشا است. وقتی کاندیدا‌ها صحبت می‌کنند همانند یک انشا در مورد مطالب خوب می‌نویسند. پزشکیان نه تنها امسال بلکه در سال ۱۴۰۱ که فرزندان ما نسبت به وضع موجود اعتراض داشتند نظر خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: اگر لایحه عفاف و حجاب تا زمانی که پزشکیان رئیس جمهور شود تبدیل به قانون نشده باشد، فرض ما بر این است که پزشکیان این لایحه را پس گیرد. اما اگر لایحه تبدیل به قانون شود جای اصلاح آن وجود خواهد داشت.

یکی از قول‌هایی که آقای پزشکیان دادند، نگهداری کودکان در کنار محیط شغلی زنان شاغل است

اطهره نژادی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به تاکید شما بر حضور اجتماعی زنان، این امر مهم چگونه با مسئولیت‌های زنان در خانواده جمع پذیر است؟ برای این امر چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: اگر آقای پزشکیان موضوع فیلترینگ فضای مجازی را رفع کنند، بسیاری از زنانی که از طریق فضای مجازی امرار معاش می‌کنند، مشکل آن‌ها حل خواهد شد.

زهرا بهروز آذر در مورد راهکار‌های بهبود شغل در دولت آینده پزشکیان عنوان کرد: اشتغال در حیطه مسائل زندگی خود زنان و خانواده آن‌ها است و در مرحله نخست، وقتی یک مرد به این موضوع می‌رسد که زن خانواده می‌تواند وقت خود را خارج از خانه صرف کار کند، در ادامه می‌توان برای موضوع اشتغال زنان تصمیم گرفت.
وی تاکید کرد: یکی از قول‌هایی که آقای پزشکیان دادند، نگهداری کودکان در کنار محیط شغلی زنان شاغل است تا آن‌ها بتوانند به وظیفه مادری و زن شاغل در محیط کار خود برسند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار