کد خبر: 1237356
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
سرپرست وزارت امور خارجه:
سرپرست وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها هرگز به سمت سلاح های غیرانسانی نرفته، بلکه همواره از مدافعان امحای سلاح های کشتار جمعی بوده و هست و از موثرترین و فعال‌ترین کشورها برای ایجاد جهان عاری از سلاح شیمیایی به حساب می آید.

جوان آنلاین: علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و سالگرد حمله شیمیایی به شهر سردشت، اظهار داشت: کشورهایی که از صدام برای تولید و استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران حمایت کردند امروز حامی جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی در غزه هستند.

وی گفت: بمب افکن‌های صدام سال‌ها پیش با سردشت حمله شیمیایی کردند و موجب شهادت صدها نفر کودک و زن و مجروح شدن هزاران نفر شدند، مطمئنا این جنایت، تکان دهنده‌ترین جنایت رژیم صدام در این خصوص بود. تا پایان جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق ۵۰۰ مرتبه در ۵ استان نوار غربی ایران از سلاح شیمیایی استفاده کرد.

باقری افزود: بنابر اسناد سازمان ملل و گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی غربی، کشورهای غربی اصلی‌ترین نقش را در تجهیز و تسلیح رژیم صدام داشتند و این رژیم را قادر ساختند که بارها و به صورت گسترده علیه ایرانیان از سلاح شیمیایی استفاده کنند.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: کشورهای غربی نه تنها در میدان از صدام حمایت کردند بلکه در عرصه دیپلماسی هم از دیکتاتور بغداد دفاع کردند و اجازه ندادند که شورای امنیت حتی یک قطعنامه در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه رژیم بعث عراق صادر کند.

وی با بیان اینکه با مداخله غربی‌ها، شورای امنیت از هرگونه اقدام بازدارنده‌ای علیه رژیم صدام عاجز ماند، ادامه داد: حمله به سردشت فقط ناشی از دیکتاتوری صدام نبود، بلکه آمریکا با مخالفت خود هرگونه تلاش در سازمان های بین المللی در مخالفت با صدام را ناکام گذاشت و با فلج کردن سازوکارهای بین المللی اجازه ندادند که حتی یک قطعنامه از سوی شورای امنیت علیه صدام صادر شود.

باقری گفت: همین کشورها امروز اجازه نمی‌دهند داروهای مورد نیاز برای درمان بیماران شیمیایی وارد کشور شود.

سرپرست وزارت امور خارجه بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها هرگز به سمت سلاح های غیر انسانی نرفته، بلکه همواره از مدافعان امحای سلاح های کشتار جمعی بوده و هست و از موثرترین و فعال‌ترین کشورهای جهان برای ایجاد جهان عاری از سلاح شیمیایی به حساب می آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار