کد خبر: 1237182
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور از دستگیری عناصر تروریستی در ایام انتخابات خبر داد
میراحمدی درباره این سؤال که دشمنان در انتخابات ریاست جمهوری چه راهبردی داشتند، گفت: جریان معاند و ضدانقلاب و در کل دشمنان نظام و انقلاب و مردم در این انتخابات چند راهبرد را تعیین کرده بودند. راهبرد اول آن‌ها بحث تحریم انتخابات و راهبرد دوم هم بحث نفوذ در ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها بود. راهبرد سوم دشمن و جریانات ضدانقلاب تلاش برای ایجاد دوقطبی سازی‌های کاذب بود. 

جوان آنلاین: معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور به تشریح راهبرد‌ها و اقدامات ناکام دشمنان و معاندان در ایام انتخابات پرداخت. 
 
سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات در گفتگو با فارس با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تشریح مطالبی درباره مسائل امنیتی انتخابات و اقدامات و راهبرد‌های دشمنان و معاندان در ایام انتخابات پرداخت. 

 ۵ راهبرد دشمن و ضدانقلاب  در انتخابات
میراحمدی درباره این سؤال که دشمنان در انتخابات ریاست جمهوری چه راهبردی داشتند، گفت: جریان معاند و ضدانقلاب و در کل دشمنان نظام و انقلاب و مردم در این انتخابات چند راهبرد را تعیین کرده بودند. راهبرد اول آن‌ها بحث تحریم انتخابات و راهبرد دوم هم بحث نفوذ در ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها بود. راهبرد سوم دشمن و جریانات ضدانقلاب تلاش برای ایجاد دوقطبی سازی‌های کاذب بود. 
رئیس کمیته امنیت انتخابات گفت: راهبرد چهارم هم این بود که بتوانند به واسطه نفوذی که در ستاد‌ها انجام می‌دهند و تشدید دوقطبی‌سازی‌ها، کشور را ملتهب و جامعه را دچار شکاف و تقابل کنند و راهبرد نهایی و پنجم دشمنان و معاندان هم طرح مسئله تقلب و تکرار حادثه تلخ سال ۱۳۸۸ بود. 
 برنامه‌ریزی دشمن برای اقدامات تروریستی
رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: در کنار این مسئله یک جریان دیگری که جزو تهدیدات انتخابات و تهدیدات مستمر ماست، بحث فعالیت جریان‌ها و گروه‌های تروریستی بود. وی اضافه کرد: این‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند در زمان برگزاری انتخابات با انجام عملیات‌های تروریستی بتوانند فضای ناامنی را در کشور حاکم و مردم را نگران و مرعوب کنند تا از حضور آن‌ها در پای صندوق‌های رأی جلوگیری کنند. میراحمدی ادامه داد: آن‌ها تلاش داشتند به این شکل بتوانند انتخابات را با اجرای راهبرد‌های سخت و نرم تبدیل به چالش امنیتی فراگیر کنند. 

 دستگیری عوامل تروریستی  آموزش‌دیده
معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: در مورد گروه‌های تروریستی، با اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی که دستگاه‌های اطلاعاتی داشتند، قبل از شروع انتخابات تعدادی از عوامل تروریستی که به داخل کشور اعزام شده و آموزش‌های لازم را دیده و مهیای عملیات تروریستی در ایام انتخابات بودند از سوی سربازان گمنام امام‌زمان دستگیر و بحمدالله جریان‌های تروریستی با یک شکست کامل مواجه شدند. 
رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور گفت: طراحی‌های دشمنان هم از حیث نفوذ در ستاد‌های تبلیغاتی و ایجاد دوقطبی‌های کاذب و طرح مسئله تقلب بود که با هوشیاری کاندیدا‌ها واطلاع‌رسانی بموقع به آن‌ها و همچنین اقداماتی که خود کاندیدا‌ها در جهت مراقبت از این شیطنت‌ها داشتند و هوشیاری، بیداری و آگاهی مردم این طرح با شکست مواجه شد. میراحمدی تأکید کرد: از جمله اقدامات آن‌ها فراخوان‌هایی برای حضور در هزار میدان به نام طرفداران یک کاندیدا بود که بدون اطلاع آن‌ها برای جشن پیروزی صورت گرفت که به دلیل عدم‌همراهی مردم با شکست مواجه شد. 

 تلاش دشمنان برای دوقطبی‌سازی‌کاذب
وی در بخش دیگری اظهار داشت: در ایام انتخابات تلاش‌هایی هم از سوی دشمنان صورت گرفت که دوقطبی‌های کاذبی انجام شود و در سایه این دوقطبی‌سازی‌های کاذب مسائل را به کف خیابان بکشند و بعد طرفداران کاندیدا‌ها را به جان هم بیندازند و به شکلی بتوانند ناامنی را ایجاد کنند که بحمدالله این امر هم با وجود تلاش‌هایی مذبوحانه با شکست مواجه شد. 

 شکست تمام راهبرد‌های دشمن
میراحمدی تأکید کرد: تمام راهبرد‌های دشمنان برای ایجاد چالش امنیتی در انتخابات با شکست صددرصدی مواجه شد و به لطف خداوند از جهت امنیتی انتخاباتی کاملاً امن و بدون مشکل از مرز‌های کشور تا اعماق کشور را داشتیم. وی اضافه کرد: در یک مورد، حمله مسلحانه به حافظان و مجریان یک صندوق سیار اخذ رأی، آن هم پس از پایان رأی‌گیری و در زمان انتقال صندوق رأی در جنوب سیستان‌وبلوچستان را داشتیم که باعث شهادت دو نفر از عوامل انتظامی و مرزبانی محافظ صندوق شد که در ادامه با رشادت مأموران انتظامی محافظ، صندوق آرای مردم حفاظت شد. میراحمدی اضافه کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی بلافاصله فعالیت خودشان را برای شناسایی و دستگیری عوامل جنایتکار این اقدام تروریستی آغاز کردند. 

 تلاش برای اخلال در برگزاری انتخابات با قطع فیبر نوری
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: در چند نقطه دیگر هم دشمنان تلاش کردند با قطع فیبر نوری بتوانند در سیستم رأی‌گیری اخلال ایجاد کنند که با توجه به آمادگی بسیار خوب وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌ها این موارد هم در کمترین زمان ممکن اصلاح شد و هیچ‌گونه اخلالی در روند برگزاری انتخابات ایجاد نشد. 
میراحمدی تأکید کرد: دشمنان ما با تمام ظرفیت خودشان برای ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات و ایجاد چالش امنیتی به صحنه آمدند ولی بحمدالله در این موضوع شکست کامل خوردند.

 یکی از سالم‌ترین انتخابات‌ها  رقم خورد
معاون امنیتی وزیر کشور درباره این سؤال که آیا درباره بحث سلامت انتخابات که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز است، شاهد تخلف یا موضوع خاصی بودیم، گفت: در موضوع سلامت انتخابات هم حقیقتاً یکی از سالم‌ترین انتخابات‌ها رقم خورد، البته همواره مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید فرموده‌اند که اساساً ساختار و نظام برگزاری انتخابات در کشور ما امکان تقلب تأثیرگذار را سلب کرده و در همه ادوار هم این‌گونه بوده، اما این امر سیر تکاملی را هم برای استحکام در سلامت انتخابات طی کرده است. 

 آماده‌باش نیرو‌های انتظامی و اطلاعاتی در ایام انتخابات
میراحمدی اضافه کرد: در این مسیر عزیزان فراجا در آماده‌باش کامل بودند و بیش از ۱۶۰ هزار نیرو در پای صندوق‌های رأی حضور داشتند. علاوه بر دهها‌هزار نیرویی که از لب مرز تا عمق کشور برای امنیت عمومی به‌کارگیری شدند، ۶۰هزار نیروی بسیج برای کمک به امنیت صندوق‌ها به‌کارگیری شدند، دههاهزار نیروی بسیج هم برای تأمین امنیت عمومی شهر‌ها در مقابل حوادث احتمالی آماده بودند. وی گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی ما از جمله وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات فراجا هم همگی در آماده‌باش کامل بودند و بحمدالله وضعیت بسیار خوبی بود و با همین شرایط، ان‌شاءالله روز جمعه ۱۵تیر وارد مرحله دوم انتخابات می‌شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار