کد خبر: 1237020
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
شبکه جاسوسی آمریکا که در یمن بازداشت شده است، اعتراف کرد که رایزنی فرهنگی سفارتخانه ایالات متحده در صنعا با سازمان سیا در ارتباط بوده و این سفارتخانه در واقع به عنوان لانه جاسوسی است.

جوان آنلاین: شبکه المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد که بر اساس اعترافات این شبکه جاسوسی، رایزنی فرهنگی سفارت آمریکا همه گروه‌های جامعه یمن را هدف قرار داده و این نهاد، اقدام به جذب هسته‌هایی برای جمع آوری اطلاعات کرده است.

به گزارش ایرنا، منابع مذکور همچنین تأکید کردند که در هفته‌های گذشته، یمن به صحنه توطئه‌ها و طرح‌های ویرانگر تبدیل شده است و مقامات نظام سابق یمن نیز در این زمینه نقش داشته اند.

براساس گزارش این منابع، اعترافات عناصر شبکه مذکور نشان می‌دهد که سفارت آمریکا و برخی از نهاد‌ها در صنعا از انحرافات در جامعه یمن حمایت کرده است.

سازمان عملیات و اطلاعات یمن روز دوشنبه (۲۱ خرداد) از کشف و متلاشی کردن یک شبکه گسترده جاسوسی وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

«عبدالحکیم هاشم الخیوانی» رئیس سازمان امنیت و اطلاعات یمن در این باره، اعلام کرد: به یاری خداوند اعضای یک شبکه جاسوسی گسترده آمریکا و (رژیم) اسرائیل دستگیر شدند. شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل برای چندین دهه در نهاد‌های رسمی و غیر رسمی به نمایندگی از دشمن نقش جاسوسی و خرابکاری داشته است.

الخیوانی گفت: شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل مستقیماً با سازمان سیا در ارتباط بوده است. این شبکه جاسوسی مجهز به تکنیک‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات ویژه‌ای بوده که آن‌ها را قادر می‌ساخت تا فعالیت‌های خود را مخفیانه انجام دهند.

رئیس سازمان امنیت و اطلاعات یمن افزود: اعضای شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل و افسران آمریکایی از موقعیت‌های شغلی خود در سفارت آمریکا برای انجام فعالیت‌های خرابکارانه سوء استفاده کردند. پس از خروج سفارت آمریکا از صنعا، عناصر شبکه جاسوسی تحت پوشش سازمان‌های بین‌المللی به اجرای برنامه‌های خرابکارانه خود ادامه دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار