کد خبر: 1236985
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
پدر و خانواده شهید آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده فقید، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه معتبر تبریز هزینه‌های مراسم یابود این شهید والامقام را به آزادی ۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد مالی اختصاص دادند.

جوان آنلاین: سید محمد مهدی آل هاشم فرزند شهید آیت الله آل هاشم با بیان اینکه یکی از منویات آن شهید عزیز سوق دادن هزینه‌های اضافی مراسم‌های ترحیم و یابود به امورات خیر و خدا پسندانه بود اظهار داشت: از جمله تاکیدات مرحوم پدرم ترویج فرهنگ خیر و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری بود که در این راستا تصمیم خانواده بر این شد با حذف تشریفات علاوه بربازگرداندن سرپرست خانواده‌ای به کانون گرم خانواده، دعای خیر زندانیان آزاد شده نثار روح آن شهید والامقام شود.

به گزارش فارس، سیدمحمد مهدی آل هاشم هدف خانواده خود از این اقدام را شادی روح پدرشان، مشارکت در آزادی زندانیان جرایم مالی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: شهید آیت الله آل هاشم تاکید داشتند اهدای هزینه‌های مراسمی مانند ترحیم یا یادبود درگذشتگان، سیره علوی و همان صدقه جاریه است که باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به ارزش بالای معنوی این کار خدا پسندانه افزود: پدرم همیشه تاکید داشتند که زندانیان جرایم غیرعمد بطور ناخواسته پشت میله‌های زندان قرار می‌گیرند، این اتفاق ممکن است برای همه پیش بیاید، از این رو باید دست این افراد را در این شرایط سخت بگیریم و در واقع خانواده ما با این کار به نیت‌های خیر ایشان جامع عمل پوشانده اند.

فرزند شهید آیت الله آل هاشم خاطر نشان کرد: خانواده‌هایی که عزیزی را از دست میدهند با آزاد کردن افراد در بند علاوه بر اینکه خانواده‌ی را شاد می‌کنند بلکه رضایت خدا و دعای خیر بندگان درحق مرحومین را نیز جلب می‌کنند.

سیدمحمد مهدی آل هاشم با قدردانی از مسئولان ستاد دیه استان و خیران نیک اندیش این ستاد یادآور شد: سالهاست به ابتکار مسولان ستاد دیه در استان آذربایجان شرقی طرح اهدای هزینه‌های مجالس ترحیم، عزاداری، گل، بنر و ولیمه به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را اجرا میکنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار