کد خبر: 1236937
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به (شاباک)، تصمیمات جدید کابینه این رژیم برای ساخت شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن را بیشتر به زیان تل آویو دانست.

جوان آنلاین:  «رونین بار» رئیس شاباک گفت: مصوبات کابینه درباره شهرک سازی دارای سود کم و ضررها و آسیب های بین المللی فراوانی برای اسرائیل است.

وی در نشست کابینه سیاسی - امنیتی رژیم اسرائیل درباره بلوکه کردن دارایی های تشکیلات خودگردان فلسطین افزود که تحریم ها مانع اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین علیه رژیم اسرائیل نشده است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که کابینه رژیم اسرائیل روز پنجشنبه با اقداماتی که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم علیه به رسمیت شناختن کشور فلسطین مبنی بر تحریم‌هایی علیه مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و مشروعیت بخشی به پنج کانون شهرک سازی در کرانه باختری پیشنهاد داده بود، موافقت کرد.

به گفته منابع صهیونیستی، تحریم‌ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری در لاهه و احتمال صدور حکم جلب «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ صورت می‌گیرد.

به گفته این منابع، کابینه رژیم صهیونیستی با اقداماتی شامل لغو مجوز و امتیازهای مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و محدود کردن تردد این مسئولان و مجازات آن‌ها در صورت «اقدامات تحریک آمیز علیه اسرائیل» و لغو اختیارات اجرایی تشکیلات خودگردان فلسطین در جنوب کرانه باختری موافقت کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی همچنین با انتشار مناقصه‌هایی برای ساخت‌وساز در کرانه باختری و برگزاری نشست شورای عالی برنامه‌ریزی برای موافقت با طرح‌های احداث هزاران واحد مسکونی شهرک نشین موافقت کرد.

اسموتریچ گفت: تحریم‌ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و تقویت شهرک‌سازی پیام واضحی برای هر کشوری است که فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. تشکیل کشور فلسطین یک تهدید است و من اجازه چنین فاجعه‌ای را نمی‌دهم.

بر اساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارتش و مسوولان شاباک پیشنهاد داده بودند که با اقدامات اسموتریچ موافقت نشود چرا که احتمالا منجر به تشدید تنش در کرانه باختری خواهد شد.

در ماه مه اسپانیا، ایرلند و نروژ و بعد از آن نیز اسلوونی، ارمنستان و جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت شناختند. به رسمیت شناختن کشور فلسطین در راستای فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار