کد خبر: 1236723
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
ناصر کنعانی:
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ملت ایران با مشارکت مؤثر و پرشور خود پای صندوق‌های رأی، پاسخ اظهارات مداخله جویانه آمریکایی‌ها را محکم خواهند داد، گفت: اگر سازوکار دموکراسی آمریکایی اجازه می‌داد، قطعا مردم آمریکا حکمرانان بهتری را برای خود انتخاب می‌کردند.

جوان آنلاین: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جوعه) هشتم تیر ماه به اظهارات مداخله جویانه معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران واکنش نشان داد. کنعانی اظهارات مداخله جویانه معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران را گزافه گویی و مداخله جویی آشکار خواند.

به گزارش فارس، ‏وی افزود: مقامات آمریکایی از این‌گونه اظهارات بی‌ارزش طَرفی برنخواهند بست و ملت ایران همانند گذشته در این انتخابات نیز با مشارکت مؤثر و پرشور خود پای صندوق‌های رأی، پاسخ اینگونه اظهارات مداخله جویانه را محکم خواهند داد. ‏

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: ملت‌های جهان آثار و نتایج دموکراسی آمریکایی را در داخل همین کشور و نیز مناطق مختلف دنیا دیده و طعم تلخ آن را چشیده‌اند.

به طور نمونه خروجی دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی، جنایتکارانی هستند که در اشغالگری، نژادپرستی، جنگ و خونریزی و اقدامات تروریستی، در جهان شهره و سرآمد هستند. ‏کنعانی بیان کرد: اگر سازوکار دموکراسی آمریکایی اجازه می‌داد، قطعا مردم آمریکا حکمرانان بهتری را برای خود انتخاب می‌کردند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: نحوه برخورد با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا که معترض به نسل‌کُشی در ⁧‫فلسطین‬⁩ و سرزمین‌های اشغالی هستند، خود گواه روشنی از کارنامه آمریکا در زمینه حقوق بشر و آزادی بیان است.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: دنیا شاهد است که چطور با ضرب و شتم، بازداشت غیرقانونی و اخراج از کار، صحبت از حقوق بشر در آمریکا بدل به شعاری تو خالی شده است. ‏کنعانی اضافه کرد: نقش آفرینی اصیل و مستقیم مردم در تعیین سرنوشت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران یک اصل بدیهی بوده و همواره در عمل به اثبات رسیده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: صحت و سلامت برگزاری ⁧‫انتخابات‬⁩ در ⁧‫ایران‬⁩ در رأی‌گیری‌های پیشین نیز اثبات شده است. کنعانی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران و مجریان انتخابات، رأی مردم را امانت و حق‌الناس و پاسداری از آن را واجب می‌دانند که احتمالا درک معنای آن برای ذهنیت تمامیت خواه مقامات آمریکایی سخت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار