کد خبر: 1236167
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
خبرگزاری رویترز نوشت: با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات در فرانسه، افراد در مناطق روستایی و فقیرنشین، با تحصیلات پایین‌تر و کسانی که برابر افزایش تورم و کاهش استانداردهای زندگی آسیب پذیرتر هستند به احتمال بیشتری به حزب راست افراطی اجتماع ملی رای خواهند داد.

جوان آنلاین: رویترز در گزارش خود از رقابت‌های انتخاباتی در فرانسه تصریح کرد: انتخابات ماه جاری پارلمان اروپا نه تنها باعث شد امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شود بلکه سرنخ هایی را درباره نحوه دستیابی سریع راست افراطی به جایگاه رقیب پیشتاز و نگرانی‌-های اصلی رای دهندگان ارائه داد.

به گزارش ایرنا، در انتخابات پارلمان اروپا در ۹ ژوئن (۲۰ خرداد)، حزب اجتماع ملی به ریاست مارین لوپن رتبه نخست را در ۹۳ درصد از ۳۵ هزار کمون‌های فرانسه کسب کرد که به معنای ۸۰ درصد از حوزه های انتخابیه پارلمانی است.

تحلیل رویترز از داده‌های انتخاباتی، ارتباط بین آرای حزب اجتماع ملی و موضوعاتی همچون میزان درآمد، سطح تحصیلات را آشکار کرد.

لوپن به سختی تلاش کرده تا تصورات مسموم درباره حزب متبوعش را به عنوان حزبی ناسیونالیست و شکاک نسبت به اروپا تغییر دهد و اکنون تلاش می کند این حزب را به عنوان مدافع درآمد خانواده، مشاغل و هویت در فرانسه مطرح کند.

در انتخابات پارلمان اروپا، حزب اجتماع ملی، دو به یک از حزب رنسانس مکرون پیشی گرفت و به این ترتیب پایگاه حمایتی تاریخی خود را گسترش داد.

این حزب در مناطق روستایی امتیاز بیشتری کسب کرد. اما حزب مکرون و متحدانش یا احزاب چپ در شهرهای بزرگ و حومه آنها آرای بیشتری کسب کردند که این مساله بر اختلافات در آرا مناطق شهری و روستایی در فرانسه تاکید دارد.

تحلیل رویترز همچنین نشان می دهد که آرای ممتنع در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۲ قویا با موفقیت حزب اجتماع ملی در انتخابات اخیر پارلمان اروپا در ارتباط بوده است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که میزان مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی فرانسه ۶۰ درصد خواهد بود اما در انتخابات سال ۲۰۲۲ میزان مشارکت ۴۷.۵ درصد بود. درخواست ها برای رای نیابتی به بیش از یک میلیون رسیده است، که بسیار بیشتر از سطوح معمول برای این مرحله در یک مبارزات انتخاباتی است.

بر اساس تحلیل رویترز، اینکه افزایش میزان مشارکت الزاما به معنای حمایت بیشتر رای دهندگان است هنوز معلوم نیست. از نظر تاریخی، بسیاری از رای دهندگان از یک انتخاب تاکتیکی جهت بستن راه برای راست افراطی استفاده کرده اند اما چنین پویایی به شکل قابل توجهی ضعیف است.

افزایش قیمت ها و کاهش استانداردهای زندگی

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲، لوپن از لفاظی های سنتی و مهاجرت ستیزانه خود خارج شد و پیام جدیدی برای رای دهندگان داشت: «من پول را در جیب های شما خواهم گذاشت».

حزب لوپن به طور سنتی عملکرد بهتری در مناطقی با سطح درآمد و تحصیلات پایین تر داشته است اما اکنون نگرانی ها به سمت تورم و کاهش استانداردهای زندگی سوق پیدا کرده و این حزب توانسته با تمرکز بر این حوزه ها جایگاه حمایتی خود را نزد رای دهندگان فرانسوی گسترش دهد.

در این دور از انتخابات، جوردن باردلا نخست وزیر احتمالی مورد تایید لوپن در آینده به رای دهندگان گفته است که افزایش قدرت خرید خانواده ها اولویت اول حزب اجتماع ملی است.

این حزب در میان سایر مسائل وعده داده مالیات بر ارزش افزوده برق، نفت گرمایشی و بنزین را کاهش دهد و در بودجه سال ۲۰۲۴ تجدید نظر کند.

در انتخابات پارلمان اروپا، آرای حزب اجتماع ملی در مناطقی که بیشترین بیکاری را داشتند افزایش داشت و این در حالی است که هزینه های رفاهی سهم بیشتری را در درآمد خانوارها داشت و امید به زندگی پایین تر بود.

تحصیلات

رویترز نوشت: راست افراطی فرانسه قوی ترین نتایج را در انتخابات اتحادیه اروپا در شهرهایی با کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به دست آورد، جایی که سطح تحصیلات پایین تر از شهرهای بزرگتر و حومه آنها است.

در این شهرهای کوچک حزب اجتماع ملی به طور میانگین ۳۸ تا ۳۹ درصد آرا را کسب کرد در حالی که آرای این حزب در سطح ملی ۳۱ درصد بود.

مکرون مدت‌ هاست از این تصور رنج می‌برد که دستاوردهای اقتصادی ناشی از برنامه اصلاحات تجاری اش، بیشترین سود را برای ساکنان تحصیل‌ کرده شهرها داشته است.

در اوایل دوران ریاست‌جمهوری وی، سیاست‌هایش در حمایت از کسب و کارها و افراد ثروتمند لقب «رئیس‌جمهور ثروتمندان» را برای او به ارمغان آورد.

این نارضایتی افزایش یافته است؛ به ویژه در سال ۲۰۱۸ رئیس جمهوری فرانسه با اعتراضات خشونت آمیز «جلیقه زردها» مواجه شد. افزایش مالیات سوخت عامل این اعتراضات بود که در نهایت به شورش گسترده تر علیه شخص مکرون منجر شد.

جرم و جنایت، تردد و مساله مهاجران

با توجه به اینکه حزب اجتماع ملی موضع سختگیرانه ای درباره نظم و قانون دارد، نرخ جرم و جنایت در مناطقی که این حزب عملکرد خوبی داشته کمتر از مناطقی بوده که حزب مکرون یا چپ افراطی در صدر قرار گرفتند.

سرقت مسلحانه در مناطقی که حزب رنسانس مکرون در صدر قرار گرفت، تقریبا سه برابر مناطقی بود که حزب اجتماع ملی در آن بالا آمد.

شهرهای کوچکتر که حزب اجتماع ملی آرای بالاتری در آنها کسب کرد، دارای نرخ های بالاتری از مالکیت خانه هستند، ساخت خانه های جدید جذابیت کمتری دارد و افراد مجبور هستند فواصل طولانی تری برای تردد داشته باشند. این بدان معناست که کارگران برابر شوک های ناشی از قیمت سوخت در دو سال گذشته آسیب پذیرتر بوده اند.

با توجه به لفاظی های حزب اجتماع ملی درباره مهاجرت ستیزی، در مناطقی که این حزب عملکرد بهتری داشت سهم کمتری از جمعیت محلی را به طور متوسط مهاجران تشکیل می دادند.

برچسب ها: انتخابات ، فرانسه ، رقابت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار