کد خبر: 1235849
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
نشست خبری مهمانی کیلومتری غدیر؛
دبیر ستاد مردمی مهمونی ۱۰ کیلومتری از برپایی موکب ۵ کشور محور مقاومت در تهران خبر داد.

جوان آنلاین: نشست خبری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر ۱۴۰۳ با حضور ساسان زارع دبیر ستاد مردمی مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر، مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران امروز یکشنبه سوم تیر در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

زارع با اشاره به زمان و مکان دقیق برگزاری این رویداد گفت: از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از میدان آزادی تا خیابان دماوند تقاطع اتوبان امام علی ۲۲۰۰ موکب مردمی برای خدمات رسانی، پذیرایی و اهدای خدمات فرهنگی برپا می‌شود.

وی با ارائه آمار مشارکت موکب‌ها در مهمونی غدیر امسال تصریح کرد: تنها در محور برگزاری ۳۰ درصد موکب‌ها افزایش داشته‌اند و مجبور شدیم ۲۵۰ موکب در محورهای دیگر برپا کنیم، همینطور ۶۰۰ موکب در لیست رزرو هستند.

زارع با تقدیر از صدا و سیما بیان کرد: از جناب جبلی تشکر می‌کنیم که با تغییر ساعت مناظرات اجازه دادند مردم هم از جشن استفاده کنند و هم مناظرات را ببینند.

وی بیان کرد: تا دیشب طبق آمار ثبت شده ۳۰۰ شهر مهمونی غدیر را برگزار می‌کنند که جمعاً با ۳۶۰ کیلومتر مهمانی در کشور مواجه هستیم.

زارع در ادامه افزود: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که مردم به نیت امیرالمومنین (ع) ۱۱۰ دیگ غذا بار می‌گذارند. در آمار از دیگ‌های تبرکی قرار شده است ۱۵ هزار دیگ غذای نذری در روز عید غدیر بارگزاری می‌شود.

وی با اشاره به برپایی موکب‌های محور مقاومت در اینباره بیان کرد: تعدادی موکب از کشورهای محور مقاومت شامل لبنان، یمن، عراق، پاکستان و افغانستان داریم که شهروندان این کشورهای در ایران با فرهنگ و غذای سنتی کشورهای خود میزبان مردم تهران هستند. همچنین در ۵ کشور برزیل، هند، پاکستان، عراق و لبنان مهمانی کیلومتری به واسطه الگو گیری از مهمونی ۱۰ کیلومتری ایران برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار