کد خبر: 1235347
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
کمیته عمومی مقابله با شکنجه، از سال ۲۰۰۱ تاکنون یک هزار و ۴۰۰ مورد شکنجه را که به دست نیرو‌های صهیونیست انجام شده مورد بررسی قرار داده و برای آن‌ها پرونده تشکیل داده است.

جوان آنلاین: به دنبال افشای موارد متعددی از شکنجه فلسطینی‌هایی که در بازداشت صهیونیست‌ها قرار دارند، موضوع همدستی پزشکان رژیم صهیونیستی در زمینه شکنجه‌گری از ۷ اکتبر تاکنون برجسته شده تا جایی که نهاد‌های حقوق بشری خواستار تحقیق در این زمینه شده‌اند. 
کمیته عمومی مقابله با شکنجه، از سال ۲۰۰۱ تاکنون یک هزار و ۴۰۰ مورد شکنجه را که به دست نیرو‌های صهیونیست انجام شده مورد بررسی قرار داده و برای آن‌ها پرونده تشکیل داده است. ضمن اینکه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون اتهامات مربوط به بدرفتاری و شکنجه فلسطینیان در بازداشت رژیم صهیونیستی به شدت افزایش یافته است، به طوری که طی این مدت دست‌کم ۴۰فلسطینی در بازداشت و ۱۶ فلسطینی در اسارت صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند. گزارش‌های جدید درباره همدستی پزشکان صهیونیست در فرآیند شکنجه بازداشت‌شدگان باعث درخواست‌های بین‌المللی برای انجام تحقیقات در این باره شده است. بر این اساس، سازمان‌های بین‌المللی سال‌هاست تأکید دارند شکنجه به طور گسترده و سازمان یافته از سوی نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که از سال ۱۹۶۷ تا ۲۰۱۹ به طور میانگین سالانه تنها چهار فلسطینی در اسارت صهیونیست‌ها شهید شده‌اند، اما از ۷ اکتبر در این موضوع جهش رخ داده است. 
نهاد‌های حقوق بشری می‌گویند پزشکان صهیونیست شریک جرم این جنایات و شکنجه‌ها علیه فلسطینیان هستند و باید در این زمینه تحقیقات مستقل بین‌المللی صورت گیرد و در این زمینه شهادت ایاد الرنتیسی، رئیس بخش زایمان بیمارستان کمال عدوان زیر شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی عزم آن‌ها را جزم کرده است. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «پس از اعلام خبر شهادت دکتر الرنتیسی و پیش از او دکتر «عدنان البرش» در زندان‌های رژیم صهیونیستی، ما از تمامی نهاد‌های سازمان ملل و مؤسسه‌های حقوقی می‌خواهیم سرنوشت ده‌ها تن از کادر درمان را که حین انجام وظیفه انسانی خود از بیمارستان‌های نوار غزه ربوده شدند، روشن کنند.» همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه ضمن محکوم کردن شهادت دکتر الرنتیسی بر اثر شکنجه در زندان‌های رژیم اشغالگر، این اقدام را جنایتی هولناک توصیف کرد که مستلزم آغاز تحقیقی بین‌المللی است. طبق این بیانیه شهادت دکتر الرنتیسی چند ماه قبل اتفاق افتاده، اما رژیم اشغالگر آن را مخفی نگه داشته و این جنایت وحشیانه را افشا نکرده است. در این بیانیه آمده است: «در واقع رژیم اشغالگر دکتر الرنتیسی را به دست زندانبان‌هایش زمانی که او را با شوک الکتریکی و دیگر شیوه‌ها شکنجه می‌دادند، اعدام کرد.» این دفتر در ادامه تأکید کرد: «جنایتی که در حق دکتر الرنتیسی انجام شد، یادآور جنایت قبلی رژیم اشغالگر در اعدام دکتر عدنان بر اثر شکنجه در همین زندان‌ها و نیز جنایت اعدام ۴۹۹تن از کادر پزشکی و بازداشت ۳۱۰تن از کادر پزشکی در مقابل سکوت وحشتناک و بی‌سابقه جامعه جهانی است که آن‌ها نیز با هدف اعدام در زندان‌ها به شدت تحت شکنجه قرار گرفتند.» همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه بازداشت، قتل و اعدام وحشیانه کادر پزشکی به دست نیرو‌های ارتش اشغالگر را به شدت محکوم کرد و از جامعه جهانی، نهاد‌های حقوقی بین‌المللی و سازمان ملل خواست این جنایت وحشیانه و هولناک را محکوم کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار