کد خبر: 1235328
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
هلند و فرانسه برای صدرنشینی مبارزه می‌کنند
حساس‌ترین بازی امشب را ایتالیا و اسپانیا (۲۲:۳۰) برگزار می‌کنند. هر دو تیم سه امتیازی هستند و در واقع جنگ‌شان برای صدرنشینی است. آتزوری ۲ بر یک آلبانی را برده و ماتادور‌ها نیز با سه گل کرواسی را درهم کوبیدند
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: تلاش تیم‌های اروپایی برای قطعی کردن صعود خود به مرحله حذفی دوچندان شده است. در ادامه دیدار‌های هفته دوم جام ملت‌های اروپا، امشب و فردا دیدار‌های حساسی برگزار می‌شود. امروز در گروه C، اسلوونی با صربستان روبه‌رو می‌شود و دانمارک نیز به مصاف انگلیس می‌رود. فعلاً صدرنشینی در اختیار سه‌شیرهاست، منتها این تیم به سختی از سد صربستان گذشت. شاگردان ساوت‌گیت با عملکردشان در جدال نخست خود در یورو، هوادارانشان را نگران کردند. انگلیس همچنان حسرت کسب جام دارد و سرمربی تیم هم قول داده امسال به این حسرت پایان دهد. بااین‌حال وایکینگ‌ها حریف سرسختی برای انگلیس محسوب می‌شوند. دو تیم در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ هم سد راه یکدیگر شده بودند که این دیدار با پیروزی انگلیس به پایان رسید. 
حساس‌ترین بازی امشب را ایتالیا و اسپانیا (۲۲:۳۰) برگزار می‌کنند. هر دو تیم سه امتیازی هستند و در واقع جنگ‌شان برای صدرنشینی است. آتزوری ۲ بر یک آلبانی را برده و ماتادور‌ها نیز با سه گل کرواسی را درهم کوبیدند. برنده این جدال صعودش به دور حذفی قطعی می‌شود. نکته مهم اینکه اسپانیا در یورو ۲۰۱۶ و یورو ۲۰۲۰ در نیمه‌نهایی و یک‌چهارم نهایی مغلوب لاجوردی‌پوشان شده است، به همین‌خاطر لوئیس دلافوئنته و شاگردانش برای شکستن این طلسم حسابی تحت فشار هستند و طرفداران اسپانیا منتظرند برد تیم‌شان مقابل ایتالیا را جشن بگیرند. در حالی که خط حمله اسپانیا طوفانی یورو را شروع کرد، خط دفاع تیم اسپالتی نتوانست در مصاف با آلبانی مقاومت کند. 
اولین بازی فردا تقابل اسلواکی و اوکراین از گروه E است. اسلواکی همان تیمی است که شگفتی رقابت‌ها را رقم زد و بلژیک مدعی را با یک گل شکست داد. همین پیروزی انگیزه این تیم را افزایش داده است. با توجه به شکست سنگین اوکراین مقابل رومانی، شاگردان فرانچسکو کالزونا امیدوارند با کسب دومین برد متوالی خود در یورو ۲۰۲۴، زودتر از همه صعودشان را قطعی کنند. سرمربی اسلواکی در خصوص عملکرد بازیکنانش و همچنین رویارویی با اوکراین گفت: «بازیکنان ما تمام تلاش خود را کردند. آن‌ها سخت تلاش کردند و توانستند حریف بزرگی را شکست دهند. به بچه‌ها گفته بودم باید ذهنیت درستی داشته باشیم تا بتوانیم بهترین نمایش خود را اجرا کنیم. این یک پیروزی بزرگ و شگفت‌انگیز بود، اما ما باید به کار خود ادامه دهیم و به بازی‌های بعدی نگاه کنیم. باید در دیدار‌های بعدی هم گلزنی کنیم تا به هدفمان برسیم و از گروهمان صعود کنیم.»
نتیجه دیدار‌های گروه چهارم هم بدون شک جام ملت‌های اروپا را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. لهستان در شرایطی رودرروی اتریش قرار می‌گیرد که برد مقابل هلند را با باخت عوض کرد! این تیم نیز مانند اتریش برای کسب اولین امتیازش در این دوره از رقابت‌ها تلاش می‌کند. هلند و فرانسه هر دو داعیه قهرمانی دارند و برای آنکه صعودی مقتدرانه داشته باشند به چیزی جز پیروزی نمی‌توانند فکر کنند. با اینکه انتظار می‌رفت لاله‌ها یورو را با یک برد پرگل شروع کنند، شاگردان رونالد کومان به سختی از سد لهستان گذشتند. در واقع هلند ابتدا از حریف عقب افتاد و بعد از تلاش فراوان توانست کامبک بزند. البته تعویض‌های طلایی سرمربی نیز در تغییر نتیجه تأثیرگذار بود و وخهورست تنها دو دقیقه بعد از ورود به زمین گل طلایی هلند را به ثمر رساند. در آن سوی میدان خروس‌ها هم اتریش را با یک برد اقتصادی (یک بر صفر) شکست دادند. مصدومیت کیلیان امباپه اتفاقی تلخ برای فرانسه بود. مهاجم سرشناس پس از برخورد با بازیکن حریف دچار شکستگی بینی و مجبور به ترک زمین شد. طبق اعلام پزشکان، امباپه باید جراحی کند و گفته شده بازی با هلند را نیز از دست داده است. جالب اینکه هلند و فرانسه در مرحله مقدماتی رقابت‌ها نیز با هم همگروه بودند، ولی نارنجی‌پوشان در هر دو بازی تن به شکست دادند. فرانسه طی دو بازی، شش گل به هلند زد و قدرت تهاجمی‌اش را به رخ حریف کشید. در صورتی که امباپه فرداشب نتواند به میدان برود، غیبت او دغدغه بزرگی برای دیدیه دشان خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار