کد خبر: 1234153
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
فرماندار گیلانغرب از خاموش شدن آتش‌سوزی ارتفاعات مشجر، مراتع و مزارع این شهرستان که در چند روز اخیر در سطح وسیعی از مناطق مختلف به دلیل اصابت صاعقه رخ داد، خبر داد.

جوان آنلاین: علیرضا نظری افزود: روز گذشته درخواست بالگرد به منظور خاموش شدن آتش‌سوزی ارتفاعات و نقاط سخت گذر این منطقه شده بود که در همین راستا با به کارگیری سه دستگاه بالگرد و یک هواپیما شامل یک دستگاه بالگرد آب پاش متعلق به جمعیت هلال احمر، یک دستگاه بالگرد آب پاش درخوستی از فرماندار ایوانغرب، یک دستگاه بالگرد هلال احمر نیز به منظور هلی برد نیرو‌ها به نقاط بحرانی و یک هواپیمای ایلوشن به منظور آب پاشی مراتعی که دچار آتش سوزی شده بود، امروز صبح آتش سوزی در بیش از ۲۵ نقطه شهرستان به طور کامل مهار و خاموش شد.

به گزارش ایرنا، وی با قدردانی از تلاش گسترده و شبانه روزی تمام عوامل دخیل در خاموش کردن آتش سوزی‌ها در چند روز گذشته شامل اعضای مدیریت بحران، دستگاه‌ها و عوامل امدادی، آتش نشانی، تراکتورداران، گروه‌های مردمی، نیرو‌های نظامی، بسیج و سپاه گفت: در مجموع ۲۵۰ هکتار از مراتع این شهرستان که هشت درصد آن مشجر است و همچنین ۵۴ و نیم هکتار از مزارع گندم دیم و آبی در آتش سوخت.

فرماندار گیلانغرب در ادامه گفت: با خاموش شدن آتش سوزی صبح امروز در ارتفاعات گلین با استفاده از بالگرد‌های آب پاش اکنون آتش سوزی‌ها در گیلانغرب به طور کامل خاموش شده است.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به آتش سوزی مراتع گیلانغرب گفت: پیرو آتش سوزی در منقطه گلین شهرستان گیلانغرب علاوه بر اینکه ۲ دستگاه بالگرد نسبت به خاموش کردن آتش سوزی‌ها کمک کردند امروز صبح یک دستگاه هواپیمای ایلوشن نسبت به آب پاشی مناطق دچار آتش سوزی اقدام کرده که با برگشت به فرودگاه کرمانشاه بلافاصله به منطقه مرخیل پاوه اعزام شد که دچار آتش سوزی شده است که این مناطق جدای از منطقه بلبزان پاوه و در یک محور دیگری قرار دارد که نیرو‌ها در حال مهار آتش هستند و به محض نتیجه اطلاع رسانی مجدد انجام می‌شود.

افشین یگانه افزود: در شهرستان گیلانغرب در ۲۵ نقطه آتش سوزی در مراتع و مزارع داشتیم که دلیل اصلی آن صاعقه بوده که در این مناطق به وجود آمد و با برنامه ریزی منسجم توسط فرماندار به عنوان رییس بحران جلسه‌ای تشکیل و اولین بالگرد هلال احمر در ۲ نقطه چله و گلین به همراه تیم‌های هیلی برد لکه گیری انجام و آتش سوزی خاموش شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر کمک ۲ بالگرد در مهار آتش در منطقه جنگلی گلین شهرستان گیلانغرب، با پیگیری‌های مسئولان ارشد استان صبح امروز پنج شنبه هم یک دستگاه هواپیمای ایلوشن پس از آبگیری در این منطقه حاضر شد و با آب پاشی، در نهایت آتش سوزی منطقه گلین هم خاموش شد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

برداشت گندم از سطح ۳۰ هزار هکتار از مزارع آبی و دیم شهرستان گیلانغرب آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با عملکرد ۲ تن در هکتار در مجموع بیش از ۶۰ هزار تن محصول گندم از مزارع گیلانغرب برداشت شود که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار