کد خبر: 1233801
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
ساسان زارع، سخنگوی ستاد مردمی برگزاری میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر خبر داد 
در سال گذشته اهدای ۱۰۰ هزار اسباب‌بازی از سوی کودکان به پویش هدیه اسباب‌بازی را داشتیم. بچه‌ها در کنار استفاده از این جشن از یک اسباب‌بازی خود گذشتند و آن را به کودکان نیازمند کمک کردند
 مصطفی شاه‌کرمی

جوان آنلاین: سخنگوی ستاد مردمی برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر با بیان اینکه در این جشن سال گذشته که بزرگ‌ترین جشن عید غدیر در تاریخ بشریت بود، ۴ میلیون نفر از شهروندان تهرانی شرکت کردند، گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد امسال رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی خواهیم داشت. همچنین سیاست ما با پیگیری افراد، تکثیر این جشن در عرصه بین‌المللی است. امسال در پنج کشور جهان میهمانی کیلومتری خواهیم داشت. 
به گزارش «جوان»، ساسان زارع، سخنگوی ستاد مردمی برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر روز گذشته در نشست تشریح برنامه‌های این میهمانی بزرگ با بیان اینکه در جشن غدیر تهران، سال گذشته ۵۴ هزار خادم موکب داشتیم، اظهار کرد: این تعداد از جمعیت برخی شهرستان‌های کشور بیشتر است که نشان از عظمت این کار دارد. ۴۳۳هزار نفر از مردم سال قبل بانی این میهمانی بودند و میزبان مردم شدند. 

 خرده‌پویش‌های سه‌گانه
وی افزود: در سال گذشته اهدای ۱۰۰ هزار اسباب‌بازی از سوی کودکان به پویش هدیه اسباب‌بازی را داشتیم. بچه‌ها در کنار استفاده از این جشن از یک اسباب‌بازی خود گذشتند و آن را به کودکان نیازمند کمک کردند. امسال در این جشن سه خرده‌پویش هم برگزار خواهیم کرد که یکی از آن‌ها همین پویش هدیه اسباب‌بازی است. خرده‌پویش دیگر جشن امسال تحت عنوان پویش نوجوانان خادم غدیر است. قرار است ۳ هزار نفر در ایستگاه‌های شهربازی جشن امسال به کودکان خدمت ارائه کنند. سال گذشته هم این اتفاق افتاد، اما تفاوت آن در جشن امسال این است که این وظیفه برعهده نوجوانان گذاشته شده است. زارع با اشاره به سیاست‌های میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در سال ۱۴۰۳ گفت: سال قبل بدون برنامه‌ریزی قبلی برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها با الهام از تهران، میهمانی کیلومتری برگزار کردند و این برنامه در ۱۲۰ شهرستان برگزار شد. امسال تجربه برگزاری سازماندهی شده به استان‌ها منتقل شد و سیاست ما تکثیر این میهمانی به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر است. سخنگوی ستاد مردمی برگزاری میهمانی ۱۰کیلومتری غدیر گفت: سیاست ما با پیگیری افراد، تکثیر این جشن در عرصه بین‌المللی است. امسال در پنج کشور جهان میهمانی کیلومتری خواهیم داشت. 
وی با بیان اینکه تمرکز ویژه‌ای بر محتوا داریم، گفت: این جشن باید توجه ویژه‌ای به انتقال محتوا براساس موضوع غدیر داشته باشد. امسال کمیته محتوایی تشکیل شد تا نسبت به قبل از لحاظ محتوا رشد داشته باشیم. سال قبل ۳۰۰ غرفه محتوایی مستقر بود. زارع گفت: سیاست‌های بعدی ما استفاده بیشتر از کمک‌های مردمی و همچنین توجه به خلاقیت و نوآوری است. توقع مردم این است که نسبت به دو سال گذشته این جشن تنوع و تغییر داشته باشد. 
وی افزود: دعوت برای مشارکت موکب‌های مردمی آعاز شده و تاکنون با استقبال بسیار بالایی مواجه شده‌ایم و رشدی ۳۰ درصدی را شاهد هستیم. سال قبل هزار و ۳۰۰ موکب مردمی و هزار و ۶۰۰ غرفه برپا کردند، اما امسال تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ موکب ثبت‌نام کرده‌اند. 

 رکورد‌های جشن عید غدیر
زارع گفت: براساس نظرسنجی اولیه، میزان مشارکت مردم رشد خواهد داشت. سال قبل ۴میلیون نفر شرکت کردند که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رشد ۲۵ تا ۳۰ درصد خواهیم داشت. فضای میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی بستر اصلی جشن است. در حال رایزنی هستیم تا این فضا تا خیابان دماوند تقاطع سبلان گسترش پیدا کند. این درخواست به دلیل رشد تعداد موکب‌ها و استقبال مردم شرق تهران است. با توجه به حضور میلیونی مردم در جشنی که سال گذشته در شهر تهران برپا شد، می‌توانیم بگوییم که این مراسم بزرگ‌ترین جشن عید غدیر در تاریخ بشریت محسوب می‌شود. وی گفت: پنجم تیرماه روز عید غدیر از ساعت ۱۶ تا ۲۳، جشن ۱۰ کیلومتری برپا خواهد شد. همچنین در استان‌ها مسیر‌ها از طریق رسانه‌های استانی اطلاع‌رسانی می‌شود. 
سخنگوی ستاد مردمی برگزاری میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: این جشن پیاده‌روی نیست، بلکه یک تجمع است. به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در محدوده ۵۰۰متری تمام خدمات پذیرایی ارائه شود.

برچسب ها: غدیر ، جشن ، عید قربان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار