کد خبر: 1233615
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در پی ضبط و انتشار مکالمه دفتر دبیرکل سازمان ملل
در پی ضبط ویدئویی و انتشار مکالمه تلفنی دفتر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از سوی «گیلعاد اردان» سفیر اسرائیل در سازمان ملل، شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد که او برکنار و سفیر سابق این رژیم جایگزین او شده است.

جوان آنلاین: شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گزارش داد دنی دانون، سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل متحد به عنوان نماینده این رژیم به سمت قبلی خود بازمی گردد.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و وزیرخارجه اسرائیل تصمیم گرفتند تا دنی دانون را به عنوان سفیر اسرائیل در سازمان ملل منصوب کنند.

بر اساس گزارش سی ان ان، در بیانیه دفتر نخست وزیر اسرائیل آمده است: "دانون تجربه قابل توجهی در عرصه بین المللی دارد و شکی نیست که استعداد و تجربه او در این زمان خود را نشان خواهد داد. این انتصاب برای تایید دولت ارائه خواهد شد و پس از آن دانون، دومین دوره خود را به عنوان سفیر اسرائیل در سازمان ملل آغاز خواهد کرد."

دانون از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نماینده اسرائیل در سازمان ملل بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا ورود دانون به معنای تغییر روابط بین سازمان ملل و اسرائیل است؟ گفت: "امید، بهار همیشگی است."

او افزود که دانون و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، روابط رسمی دارند.

دانون جایگزین گیلعاد اردان سفیر اسرائیل در سازمان ملل خواهد شد که هفته گذشته ویدئویی از صحبت خود با یکی از مقامات سازمان ملل را در رسانه های اجتماعی منتشر کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد با تایید اینکه اسرائیل از قرار گرفتن در فهرست متخلفان حقوق کودکان در جنگ ها مطلع شده است، از رفتار سفیر و نماینده این رژیم در ضبط و انتشار تماس تلفنی دفتر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در این زمینه اظهار تعجب کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.

بر اساس این گزارش، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: اوایل امروز جمعه به وقت محلی(نیویورک)، «کورتنی راتری» مشاور آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با «گیلعاد اردان» سفیر اسرائیل در سازمان ملل تماس گرفت تا به وی در خصوص قرار گرفتن اسرائیل در فهرست متخلفان حقوق کودکان در جنگ ها اطلاع دهد.

بر اساس اعلام دوجاریک، این گزارش قرار است در ۱۴ ژوئن با اعضای شورای امنیت سازمان ملل به اشتراک گذاشته شود، اما بر اساس روش مرسوم در سازمان ملل، مقامات این سازمان پیش از انتشار گزارش با کشورهایی که قرار است به این فهرست اضافه شوند، تماس می گیرند تا از افشاگری و درز اطلاعات جلوگیری شود.

اما سفیر اسرائیل آن تماس تلفنی را ضبط کرد و بخشی از آن را در حساب های خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت که باعث انتقاد و تعجب سخنگوی سازمان ملل شد.

سخنگوی سازمان ملل گفت: «ضبط ویدئویی تماس تلفنی و انتشار بخشی از آن در توئیتر توسط سفیر اسرائیل تکان دهنده و غیرقابل قبول است و صادقانه بگویم اقدامی است که من در طول ۲۴ سال خدمتم به این سازمان هرگز ندیده ام.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار