کد خبر: 1233367
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
قوه قضائیه علیه برخی سلبریتی‌های سیاسی و مدعی مبارزه با فساد وارد شد 

جوان آنلاین: علی‌اکبر رائفی‌پور روز گذشته احضار شد. یاشار سلطانی و صبا آذرپیک هم برای اجرای حکم زندان خود به اوین برده شدند. به نظر می‌رسد قوه اراده کرده فضا برای اهالی نشر اخبار کذب ناامن شود. 
به گزارش جوان، روز گذشته خبر یک احضار و دو اجرای حکم قطعی زندان از سوی قوه قضائیه اعلام شد که هر سه مورد مرتبط با اخبار منتشر شده کذب در صفحات مجازی بود. این اقدامات نشان داد که قوه قضائیه در تلاش است تا امنیت روانی افکارعمومی در آستانه انتخابات کمتر هدف حمله دروغ‌های چهره‌های معروف فضای مجازی و سلبریتی‌های سیاسی و پروژه‌بگیر‌های توییتر قرار بگیرد. موضوع هم صرفاً انتخابات نیست. در روز‌های اخیر، عملیات وعده صادق و سقوط بالگرد رئیس‌جمهور هم برای اهالی نمایش‌های سیاسی، بهانه‌ای شد برای مطرح کردن و مهم جلوه‌دادن خود. این بار، اما قوه قضائیه جدی ورود کرده است. گرچه تعدد مطالب کذایی برخی افراد، پیش‌بینی این موضوع که دقیقاً به چه دلیل احضار شده‌اند، دشوار است!
میزان، خبرگزاری قوه قضائیه روز گذشته خبر داد که دادستانی تهران علی اکبر رائفی‌پور، مسئول مؤسسه مصاف و فعال مجازی را با عنوان اتهامی «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» احضار کرد. در ادامه خبر کوتاهی که این خبرگزاری منتشر کرده آمده که «طی روز‌های اخیر علی اکبر رائفی‌پور مطالبی را در فضای مجازی منتشر کرد که با توجه به گزارش ضابطین پرونده‌ای با عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برای نامبرده تشکیل شد.»
در روز‌های اخیر رائفی‌پور ادعا‌هایی را در خصوص عملیات وعده صادق و نیز سقوط بالگرد رئیس‌جمهور داشت که البته منبع آن مشخص نیست و بر فرض صحت هم باید روشن شود او چگونه به این اخبار دسترسی دارد. از سویی فعالان مجازی همکار با رائفی‌پور نیز به همراه خود او دروغ‌هایی درباره یکی از کاندیدای ریاست جمهوری مطرح کرده‌اند. 
همچنین میزان خبر داد که در پی قطعی شدن حکم قضایی صفورا (صبا) آذرپیک این فرد برای اجرای احکام صادره وارد زندان شد. براساس حکم صادره صفورا آذرپیک بابت پنج فقره نشر اکاذیب به تحمل دو سال حبس تغزیری و پرداخت جریمه نقدی و اعاده حیثیت از شکات از طریق عذرخواهی از ایشان در یکی از روزنامه‌های رسمی و بابت پنج فقره جرم افترا نسبت به شکات به پرداخت جزای نقدی محکوم شده است. 
همچنین این فرد به ممنوعیت فعالیت در رسانه‌های اجتماعی به مدت دو سال و انتشار حکم محکومیت قطعی در رسانه رسمی محکوم شده است. براساس مفاد پرونده آذرپیک در این پرونده، هفت شاکی خصوصی دارد. روند قضایی پرونده دیگر صفورا آذرپیک با هشت شاکی خصوصی نیز در حال بررسی است و حکم نهایی آن صادر نشده است. 
در خبر دیگری هم میزان آغاز اجرای حکم یاشار سلطانی را اعلام کرد. در این خبر آمده که یاشار سلطانی جهت اجرای حکم قطعی قضایی وارد زندان شد. یاشار سلطانی در پرونده‌ای که ۱۷ شاکی دارد، به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی (۱۱ فقره)، به یک سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شده که این حکم
 به اجرا درآمد. 


 توییتی که رائفی‌پور زد و پاک کرد
روز گذشته و ساعاتی پس از انتشار خبر احضار رائفی‌پور، او در توییتی با ادبیات رادیکال همیشگی‌اش و با انتشار تصویر چند کانال تلگرامی، خبر احضارش را «اکاذیب و دروغ‌افکنی» و نیز «اجرای پروژه‌های کثیف رسانه‌ای در آستانه انتخابات» دانست. رائفی پور با بیان اینکه «به سامانه ثنای بنده هیچ پیامی نیامده»، تلویحاً احضارش را تکذیب کرد و اخبار احضارش را به حامیان یک کاندیدا مرتبط کرد. اما توییت عجیب رائفی‌پور چندی بعد حذف شد. چون خود او هم می‌دانست منبع خبر احضار او خبرگزاری قوه قضائیه است و این خبر ربطی به هیچ کانال تلگرامی دیگر ندارد. 
حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس هم به احضار رائفی‌پور این‌گونه واکنش نشان داد و نوشت: «آقایانی که ۲۰سال است می‌خواهید یک نفر را رئیس‌جمهور کنید، اگر با بستن دهان‌ها قرار بود کسی رئیس‌جمهور شود، ناطق نوری در سال ۷۶ و هاشمی رفسنجانی در سال ۸۴ رئیس‌جمهور می‌شدند. ۲۰ سال است نتوانستید، باز هم نمی‌توانید. انتخابات ۱۱ اسفند نشان داد که صحن علنی جامعه غیر از صحن علنی مجلس است» و این‌گونه عملکرد قوه قضائیه را زیر سؤال برد و قوه را متهم به دخالت در انتخابات کرد!


 ادامه بی‌اخلاقی‌ها
در حالی که بی‌اخلاقی‌ها برای ارتباط دادن احضار‌ها به محمدباقر قالیباف ادامه داشت، روزپلاس نوشت که پیگیری‌هایش نشان می‌دهد در پرونده آذرپیک هفت شاکی و در پرونده سلطانی ۱۷شاکی وجود دارد که قالیباف جزو شاکیان هیچ یک از این دو پرونده نیست. 
بنا براین گزارش، شاکیان پرونده آذرپیک، زهرا شیخی مبارکه، سیدمحسن دهنوی، سیدمحمد مهدی احمدی، بانک شهر، معصومه حسن پور، علی رضا رزم حسینی و مصطفی سالاری هستند. 
در پرونده مرتبط با یاشار سلطانی هم که شش متهم دارد، ۱۷شاکی وجود دارد که عبارت‌اند از: مصطفی منتظرالمهدی، سیدمحمد احمدی، سیدهادی میرمحمدعلی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سازمان صدا و سیما، سازمان بسیج شهرداری تهران، سید حسن میرمحمد علی، امیراسلام، سجاد کاظمی، اشکان طرخورانی و سازمان توسعه تجارت ایران.

برچسب ها: دادستان ، احضار ، سلبریتی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار