کد خبر: 1232829
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
وزیر ارتباطات خبر داد
وزیر ارتباطات اظهار کرد: اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار سیستان‌وبلوچستان به اینترنت پرسرعت از ۵۸ درصد به ۹۱ درصد رسیده است.

جوان آنلاین: عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (پنجشنبه، ۱۷ خرداد) در جلسه هیأت دولت و در آئین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی سیستان و بلوچستان، گفت: در راستای توسعه عدالت ارتباطی به‌دنبال آن بودیم که تمام روستا‌های کشور و به‌ویژه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ارتباطی پرسرعت، شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت مجهز کنیم.

به گزارش فارس، وی افزود: در آغاز کار تنها ۷۹ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار متصل به اینترنت پرسرعت بودند و در استان سیستان و بلوچستان تنها ۵۸ درصد روستا‌ها متصل بوند، اما امروز درصد اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به بیش از ۹۶ درصد رسیده است و نیز اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار سیستان‌وبلوچستان به اینترنت پرسرعت از ۵۸ درصد به ۹۱ درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات بیان کرد: حدود ۵۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار هم متصل شدند و اکنون زیرساخت یکپارچه در سراسر کشور به وجود آمده است.

زارع‌پور بیان کرد: برای اتصال به اینترنت در روستا‌های سیستان‌وبلوچستان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است، بیش از ۱۷۰ کیلومتر جاده‌کشی شده و حدود ۱۰۰ کیلومتر هم شبکه برق اجرا کردیم، بنابراین اکنون سیستان‌وبلوچستان همانند باقی کشور بوده و تفاوتی با میانگین کشوری ندارد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا در دهه فجر

وی ادامه داد: در مجموع هزار و ۷۶۱ روستای بالا و زیر بیست خانوار در این مدت به اینترنت پر سرعت متصل شده‌اند که اقدام بسیار بزرگی است.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: موضوع فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها را هم در استان سیستان‌بلوچستان از امروز آغاز خواهیم کرد لذا با همکاری مسئولان استانی این اقدام را می‌توانیم در تمامی ۵۷ شهر استان سیستان‌وبلوچستان تا پایان سال اجرایی کنیم.

زارع‌پور اظهار کرد: حدود ۳۰۰ روستا در استان سیستان‌وبلوچستان باقی‌مانده که ان‌شالله ظرف ۶ ماه آینده این تعداد هم مجهز خواهند شد تا به فضل الهی ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پر سرعت تجهیز شوند.

وزیر ارتباطات گفت: یکی از پروژه‌های مهم دیگر استان سیستان و بلوچستان که یادگار شهید رئیسی است، بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا بوده که در چابهار در حال ساخت است، فاز اول آن تا حداکثر دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید لذا امسال اولین پرتاب را از این پایگاه خواهیم داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار