کد خبر: 1232766
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
با اعلام این خبر بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی بیمارستان شد و در آنجا با جسد پسر ۲۰ ساله‌ای به نام پژمان روبه‌رو شدند با اصابت دو ضربه چاقو به پشتش به قتل رسیده‌بود
 آرمین بینا 

جوان آنلاین: مرد سالخورده‌ای وقتی دید پسر معتادش برای گرفتن پول، خواهرش را کتک می‌زند، در درگیری او را با ضربات چاقو به قتل رساند. 
ساعت ۲ بامداد دوشنبه چهاردهم خرداد ماه مأموران پلیس تهران تلفنی قتل پسر جوانی را به قاضی موسی رضا‌زاده، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند. یکی از مأموران اعلام کرد چند ساعت قبل پسر جوانی که با ضربات جسم نوک تیزی زخمی شده‌بود برای درمان به بیمارستانی در غرب تهران منتقل می‌شود و دقایقی پیش فوت می‌کند. 

 اعتیاد به شیشه 
با اعلام این خبر بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی بیمارستان شد و در آنجا با جسد پسر ۲۰ ساله‌ای به نام پژمان روبه‌رو شدند با اصابت دو ضربه چاقو به پشتش به قتل رسیده‌بود. بررسی‌ها حکایت از آن داشت، ساعت ۲۲ شامگاه یک‌شنبه سیزدهم خرداد ماه اعضای خانواده‌ای پیکر نیمه جان و زخمی پژمان را برای درمان به بیمارستان منتقل و ادعا می‌کنند پسرشان در حادثه‌ای زخمی شده‌است. سپس تیم پزشکی برای نجات جان پسر زخمی تلاش زیادی می‌کنند، اما در نهایت بر اثر شدت خونریزی فوت می‌کند. از سوی دیگر تحقیقات اولیه حکایت از آن داشت مقتول معتاد به مواد مخدر شیشه بوده و به گفته همسایه‌ها شب حادثه در خانه‌شان با یکی از اعضای خانواده‌اش درگیر می‌شود و با ضربات چاقو به قتل می‌رسد. 

 تحقیقات میدانی 
همزمان با انتقال جسد، پسر جوان به پزشکی قانونی برای انجام آزمایش‌های لازم تیم جنایی برای بررسی حادثه خونین راهی محل حادثه شدند. محل حادثه خانه سه طبقه‌ای در یکی از خیابان‌های غربی تهران است که تحقیقات میدانی و گفته همسایه‌ها نشان داد مقتول هر روز با خانواده‌اش درگیری و مشاجره لفظی داشته‌است. 
همان ابتدای تحقیقات خانواده پژمان به مأموران پلیس اعلام کردند که پسرشان در درگیری با پدر ۸۰ ساله‌اش به قتل رسیده‌است. از سوی دیگر مأموران در بازرسی از محل حادثه در طبقه سوم ساختمان، چاقویی را که مقتول با آن زخمی شده و به کام مرگ رفته‌بود، کشف کردند. 
پیر مرد ۸۰ ساله هم در تحقیقات اولیه در محل حادثه به قتل پسرش اعتراف کرد و گفت برای ترساندن پسرش و خاتمه درگیری او با خواهرش دست به چاقو برده و قصد قتل نداشته و فکر نمی‌کرده ضرباتش کشنده باشد. 

 اظهار پشیمانی 
بدین ترتیب مرد سالخورده به جرم قتل پسر جوانش بازداشت شد و در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت. 
صبح دیروز وی برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و با اظهار پشیمانی به قتل پسر معتادش اعتراف کرد. 
وی در توضیح ماجرا گفت: «پژمان پسر خوبی بود و درس می‌خواند، اما دو سال قبل با چند پسر جوان خلافکار دوست شد. خیلی تلاش کردیم رابطه‌اش را با دوستان نابابش قطع کنیم، چون مطمئن بودم آن‌ها پسرم را به بیراه می‌کشانند. تلاش‌های ما فایده‌ای نداشت و در نهایت دو سال قبل پژمان در رفت و آمد با آن‌ها معتاد به مواد‌مخدر شیشه شد. از آن روز به بعد زندگی ما هم سیاه شد و او هر روز با ما درگیر بود. پس از این، بیکار ننشستیم و این بار تلاش کردیم او را در کمپ ترک اعتیاد بستری کنیم تا اعتیادش را ترک کند و به زندگی سالم برگردد، اما پژمان قبول نمی‌کرد. او هر زمانی متوجه می‌شد ما تصمیم داریم او را ترک دهیم با ما درگیر می‌شد و اعضای خانواده را کتک می‌زد. آزار و اذیت او تمامی نداشت و هر روز برای گرفتن پول من و مادرش و حتی دو خواهرش را کتک می‌زد. همسایه‌ها هم از رفتار و کار‌ها او خسته شده‌بودند. کاری از دست من ساخته نبود و پژمان هم به صحبت‌ها و نصیحت‌های ما توجهی نمی‌کرد.»

 شب تلخ 
 مرد سالخورده ادامه داد: «ساختمان محل زندگی ما سه طبقه است که در طبقه اول من و همسرم و در طبقات دوم و سوم دو دخترم همراه شوهر و فرزندانشان زندگی می‌کنند. شب حادثه پژمان وارد خانه شد و از مادرش درخواست پول کرد. به نظر می‌رسید خمار است و می‌خواهد مواد مخدر شیشه بخرد. ابتدا او را نصیحت کردیم و از او خواستیم اعتیادش را ترک کند، اما او با مادرش درگیر شد. وقتی به او پول ندادیم، مادرش را به شدت کتک زد و بعد به طبقه دوم رفت و از خواهرش درخواست پول کرد، اما وقتی به او پول نداد، خواهرش را هم کتک زد و به طبقه سوم رفت. صدای درگیری او با خواهرش را از طبقه سوم شنیدم و متوجه شدم او خواهرش را کتک می‌زند. به سرعت به طبقه سوم رفتم و دیدم او دخترم را مقابل چشمان شوهرش کتک می‌زند. خیلی خجالت کشیدم و تلاش کردم درگیری را خاتمه بدهم، اما فایده‌ای نداشت و پژمان در حالی که چاقو داشت، مرا هم کتک زد. عصبانی شدم و چاقو را از دستش گرفتم. می‌خواستم بترسانمش و به همین‌خاطر چاقو را به طرفش پرت کردم که چاقو به بدنش برخورد کرد. من قصد قتل پسرم را نداشتم و وقتی او زخمی شد، به سرعت به بیمارستان رساندمش، اما چند ساعت بعد پژمان فوت کرد. الان خیلی پشیمان هستم و تلخ‌ترین لحظات زندگی‌ام را سپری می‌کنم.»
متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

برچسب ها: اعتیاد ، پلیس آگاهی ، قتل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار