کد خبر: 1232497
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) امروز (دوشنبه) اعلام کرد که بیش از یک میلیون فلسطینی به واسطه حملات مداوم رژیم صهیونیستی، مجبور به فرار از شهر «رفح» واقع در جنوب نوار غزه شده‌اند.

جوان آنلاین: این نهاد سازمان ملل در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «آوارگی اجباری، بیش از یک میلیون نفر را از رفح دور کرده است».

به گزارش فارس، طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در ادامه بیانیه آنروا آمده است که اوضاع به طرز چشمگیری تشدید شده است و هزاران خانواده فلسطینی در مناطق مسکونی آسیب دیده و تخریب شده خان یونس به دنبال پناهگاه هستند.

این نهاد بین‌المللی سپس با اشاره به این موارد تأکید کرد: «آنروا علی‌رغم چالش‌های رو به رشد، در حال ارائه خدمات ضروری است».

آنروا همچنین اوضاع رفح را «غیرقابل بیان» توصیف کرد و بر شدت بحران انسانی در این شهر تأکید کرد.

علی‌رغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر درخواست آتش‌بس فوری در غزه، رژیم صهیونیستی همچنان حملات خود را در غزه تشدید کرده است و بیش از ۳۶ هزار و ۴۰۰ فلسطینی که اکثراً زن و کودک هستند به شهادت رسیدند و بیش از ۸۲ هزار و ۶۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) به نسل‌کشی متهم است و این دادگاه لاهه در جدیدترین حکم خود به تل‌آویو حکم داده تا هرچه سریع‌تر عملیات خود را در رفح که محل اسکان ۱.۵ فلسطینی آواره بوده است، متوقف کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار