کد خبر: 1232159
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خبرداد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از اجرای فناوری نوین سامانه نانو حباب در تصفیه‌ خانه آب ساوه خبر داد.

حشمت‌اله عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای فن آوری نوین سامانه نانو حباب در تصفیه‌ خانه آب ساوه اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کلان دولت مردمی سیزدهم در جهت ارتقاء کیفیت آب آشامیدنی و تأمین سلامت جامعه، اجرای طرح پایلوت تزریق نانو حباب ازن برای نخستین بار در کشور انجام شد.

وی افزود: اجرای فناوری نوین سامانه نانو حباب در تصفیه‌‌خانه آب ساوه با اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان در تصفیه‌خانه آب شهر ساوه کلید خورد، این طرح برای نخستین بار در کشور به واسطه باور و ایمان به توان جوانان این مرز و بوم اجرایی شد. با راه‌اندازی این تکنولوژی توانستیم کیفیت آب را در حد استاندارد افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: استفاده از سامانه نوین نانو حباب در تصفیه‌ آب ساوه که به همت تلاشگران عرصه آب و فاضلاب کشور و با بهره‌گیری از تخصص دانش بنیان‌ها و همکاری ستاد توسعه فناوری نانو و برای نخستین بار در کشور انجام شد از مهم‌ترین اقدام دولت دولت سیزدهم است. عملیات اجرایی این پروژه در سال 1400 آغاز و با تکمیل فرآیند آزمایش، مجوز طرح از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در دی ماه امسال أخذ و در بهمن ماه سال 1402 به بهره برداری رسید.

عباسی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر در سال گذشته این طرح وارد مدار بهره‌برداری رسمی شد، خاطرنشان کرد: افزایش حلالیت ازن در آب و کاهش هدررفت آن، ارتقاء عملکرد ازن‌زنی برای حذف طعم و بو در آب شرب  از جمله خدماتی است که با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این تکنولوژی دو تا سه برابر راندمان کار افزایش و هزینه‌های انرژی به شدت کاهش یافته است.

 
 
 
 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار