کد خبر: 1231936
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سناتور ارشد آمریکایی در سفر به سرزمین‌های اشغالی به شدت به قضات دیوان بین المللی دادگستری حمله کرد.

جوان آنلاین: مسیحیان اوانجلیس که به مسیحیان صهیونیست نیز شهرت دارند و از پایگاه‌های اصلی جمهوریخواهان در آمریکا به حساب می‌آیند بر این باورند که برای بازگشت مسیح، تشکیل کشور اسرائیل بزرگ ضروری است. از این رو، سیاستمداران جمهوریخواه همواره به مقوله اسرائیل توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی که از زمان آغاز جنگ غزه برای پنجمین بار به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است امروز با مقامات ارشد این رژیم دیدار و گفتگو کرد.

وی در دیدار امروز خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیت المقدس با حمله به درخواست بازداشت مقامات ارشد تل آویو از سوی دیوان بین المللی دادگستری، وعده داد که این دادگاه را در برابر اقداماتش پاسخگو خواهد کرد.

نتانیاهو در این دیدار گفت: من از گراهام به دلیل پنجمین سفری که از زمان آغاز جنگ به اسرائیل داشته است تشکر می‌کنم. او دوست واقعی اسرائیل و یهودیان است.

گراهام نیز با تمجید از نتانیاهو، در دفاع از مواضع اسرائیل گفت: من به شما قول می‌دهم هر آنچه لازم باشد انجام خواهیم داد تا دیوان بین المللی دادگستری را به دلیل اقداماتش علیه مردم اسرائیل پاسخگو کنیم. خطاب به این دادگاه می‌گویم: درخواست‌های شما خنده دار است. رئیس قضات دیوان بین المللی دادگستری یک ضدیهود است.

سخنان گراهام در حالی مطرح می‌شود که تاکنون طیف گسترده‌ای از قانونگذاران کنگره آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات به رای دیوان بین المللی دادگستری حمله کرده و خواستار اعمال تحریم علیه قضات این نهاد بین المللی شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار