کد خبر: 1231899
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در پی حمایت‌های گسترده نظامی غرب از اوکراین که جهان را به سمت جنگ جهانی سوم سوق داده است، مقامات روسیه معتقدند که تاریخ انقضای ائتلاف نظامی برآمده از دل غربی‌ها پایان یافته است

جوان آنلاین: وزیر خارجه روسیه در سخنانی با انتقاد از سیاست‌های تنش‌زای غرب در اوکراین، گفت که بسیاری از کارشناسان معتقدند که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و فسخ پیمان ورشو، منحل می‌شد. 
در پی حمایت‌های گسترده نظامی غرب از اوکراین که جهان را به سمت جنگ جهانی سوم سوق داده است، مقامات روسیه معتقدند که تاریخ انقضای ائتلاف نظامی برآمده از دل غربی‌ها پایان یافته است. به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشستی با موضوع حل‌وفصل مسئله اوکراین تأکید کرد: امروزه بسیاری از مورخان و دانشمندان علوم سیاسی غربی دیدگاهی را بیان می‌کنند که همکاران‌شان سال‌ها یا شاید حتی دهه هاست مطرح کرده‌اند. زمانی که پیمان ورشو از بین رفت و اتحاد جماهیر شوروی دستش را برای اتحاد با اروپا، امریکا و غرب بر اساس برابری، منافع متقابل و احترام، دراز کرد، هیچ‌کس ناتو را منحل نکرد و در واقع چنین برنامه‌ای نبود. وی خاطرنشان کرد: جفری ساکس، اقتصاددان و دانشمند علوم سیاسی مشهور امریکایی، در مصاحبه با تاکر کارلسون به این اشتباه اشاره کرد. این کار (انحلال ناتو) انجام نشد. اکنون با اطمینان می‌توان گفت که تمایل غیرقابل مقاومت امریکا برای حفظ کنترل اروپا از طریق ناتو دلیل آن بوده است. دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه نیز به تازگی گفته بود: اگر مواضع روسیه در اوکراین از سوی ناتو هدف گرفته شود، جنگ جهانی آغاز خواهد شد. وی در سخنانی خطاب به امریکا و لهستان هشدار داد که استفاده از تسلیحات علیه اهداف روسی می‌تواند منجر به جنگ جهانی شود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز هشدار داده است که کشور‌های غربی با بازکردن دستان کی یف برای حمله به قلمرو روسیه با استفاده از تسلیحات اروپایی و امریکایی، باعث بروز یک جنگ جهانی دیگر می‌شوند. از دید روس‌ها، اگر حمایت‌های ناتو از اوکراین نبود این بحران رخ نمی‌داد و اکنون نیز امریکا و متحدانش هستند که اجازه نمی‌دهند جنگ تمام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار