کد خبر: 1218260
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
«مقر فرماندهی تیپ شرقی ۷۶۹ پایگاه گیبور و پایگاه المطار در بیت هلل واقع در شمال فلسطین اشغالی را از سمت جنوب لبنان با ۴۰موشک گراد هدف قرار داده است.»

جوان آنلاین: نیرو‌های حماس که در پنج ماه گذشته در نوار غزه تلفات سنگینی را به دشمن صهیونیستی وارد کرده‌اند، این بار از جنوب لبنان سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند تا نشان دهند که ضعف و سستی در این جنبش رخنه نکرده و می‌توانند صهیونیست‌ها را در جبهه‌های متعدد به چالش بکشند. 

در شرایطی که صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر نسبت به حملات حزب‌الله از جنوب لبنان ابراز نگرانی کرده بودند اکنون نیرو‌های حماس هم در این جبهه فعال شده‌اند که ترس اشغالگران را دوچندان می‌کند. از این رو، گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) روز چهارشنبه اعلام کرد: «مقر فرماندهی تیپ شرقی ۷۶۹ پایگاه گیبور و پایگاه المطار در بیت هلل واقع در شمال فلسطین اشغالی را از سمت جنوب لبنان با ۴۰موشک گراد هدف قرار داده است.» به گزارش المیادین، القسام اعلام کرد که این دو عملیات پاسخی به جنایات دشمن صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی در غزه و ترور رهبران شهید حماس و برادران‌شان در ضاحیه جنوبی لبنان بود. طی هفته‌های اخیر عملیات القسام علیه صهیونیست‌ها بیشتر در مرز‌های غزه متمرکز بوده و انجام عملیات از جبهه شمالی علیه اشغالگران کم‌سابقه بوده است و هشداری به اسرائیل است که این جنبش توان لازم را برای ضربه زدن به دشمن در جبهه‌های مختلف دارد. نیرو‌های حزب‌الله در هفته‌های اخیر تلفات سنگینی را به دشمن در غزه وارد کرده و ده‌ها نظامی صهیونیستی را کشته و زخمی کرده‌اند. حملات راکتی حماس از جنوب لبنان نشان می‌دهد که برخلاف ادعای مقامات تندرو تل‌آویو، این جنبش تضعیف نشده و تلاش برای نابودی آن بی‌نتیجه است. 


 استمرار حملات حزب‌الله
حزب‌الله طبق روال ماه‌های گذشته دیروز هم با حملات موشکی مناطقی از اراضی اشغالی را هدف قرار داد. به گزارش المیادین، مقاومت لبنان اعلام کرد که شهرک‌های شمال اراضی اشغالی را با چندین موشک هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن تعدادی از صهیونیست‌ها شد. رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند که آژیر هشدار در تعدادی از شهرک‌های شمالی به صدا درآمد و حدود ۱۴موشک از لبنان به شهرک کریات‌شمونا شلیک شد. یک موشک نیز به شهرک بیت‌هیلل در الجلیل علیا شلیک شد که منجر به زخمی شدن چند صهیونیست شد. رسانه‌های عبری اعلام کردند دو بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی مجروحان را به بیمارستان نظامی رامبام در حیفا منتقل کردند. از سوی دیگر، برخی منابع نزدیک به حزب‌الله به خبرگزاری رویترز گفتند: «زمانی که حماس با آتش‌بس موافقت کند و آتش‌بس در غزه اعلام شود، حزب‌الله نیز فوراً عملیات خود را در جنوب متوقف خواهد کرد، اما اگر اسرائیل حملات به لبنان را ادامه دهد، حزب‌الله در ادامه جنگ تردیدی نخواهد کرد.» 
این درحالی است که ارتش اسرائیل دیروز در بیانیه‌ای مدعی شد: «نیرو‌های اسرائیلی مستقر در مرز لبنان حضور دشمن را رصد و مکان‌یابی کرده و مورد حمله قرار خواهند داد. اقدامات درستی اتخاذ خواهیم کرد که حزب‌الله دیگر در نزدیکی مرز هم حضور نداشته باشد.» با وجود این همه تهدیدات از سوی مقامات صهیونیستی، حزب‌الله نه تنها از راهبرد حمایت از مردم مظلوم غزه عقب‌نشینی نکرده بلکه دامنه حملات خود به سرزمین‌های اشغالی را افزایش داده که صهیونیست‌ها را به‌شدت نگران کرده است. صهیونیست‌ها پیش‌بینی می‌کنند که حزب‌الله در جنگ آتی هزاران موشک ضد زره و ده‌ها هزار راکت به شمال و مرکز اراضی اشغالی شلیک خواهد کرد که تأمین مواد غذایی هم برای آن‌ها دشوار خواهد شد. 
علاوه بر صهیونیست‌ها، امریکا هم از قدرت‌نمایی حزب‌الله در جبهه شمالی نگران است. در این رابطه، وزارت خارجه امریکا سه‌شنبه شب اعلام کرد که این کشور خواهان تنش بیشتر میان اسرائیل و حزب‌الله نیست. متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا تأکید کرد: «ده‌ها هزار اسرائیلی در شمال با خطر امنیتی واقعی روبه‌رو هستند که باید با آن مقابله کرد. واشینگتن یک روند دیپلماتیک را برای حل این مشکل در پیش گرفته است. ما نمی‌خواهیم هیچ کدام از دو طرف نزاع را در شمال تشدید کنند. کابینه اسرائیل علناً گفته است که خواهان تشدید تنش در شمال نیست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار