کد خبر: 1237238
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

الکساندر دوبینسکی، نماینده پارلمان اوکراین گفته که به دلیل مناظره بین جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور هراسی بزرگ دفتر ولادیمیر زلنسکی را فراگرفت. 
درحالی که مقامات اوکراین خواستار حمایت‌های بیشتر امریکا از این کشور در برابر روسیه هستند، نوع واکنش رهبران امریکا در برخورد با این قضیه، موجی از نگرانی‌ها را در کی‌یف به همراه داشته است. براساس گزارش راشاتودی، دوبینسکی که در حال حاضر به ظن خیانت بازداشت شده است، روز یک‌شنبه در کانال خود در اپلیکیشن تلگرام نوشت: «بزرگ‌ترین غوغا پس از مناظره ترامپ و بایدن اکنون نه در امریکا، بلکه در اوکراین و به ویژه در دفتر زلنسکی است.» این نماینده پارلمان اوکراین معتقد است که اکنون در کی‌یف مهم است که به این سؤال گیج‌کننده پاسخ دهد؛ بعد چه باید کرد؟ دوبینسکی افزود: با احتمال پیروزی ترامپ، زلنسکی و آندره یرماک، رئیس دفترش باید به ضرورت پایان دادن به جنگ قبل از انتخابات در امریکا پی ببرند، زیرا پس از آن ممکن است به مشکلی برای اجرای برنامه‌های رئیس‌جمهور جدید تبدیل شود. 
او معتقد است که اگر ترامپ بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا پیروز شود، ممکن است برای زلنسکی مشکل‌ساز شود. این نماینده پارلمان اوکراین گفت: زلنسکی می‌تواند برای پایان جنگ، بر ضرورت بازگشت به مرز‌های ۱۹۹۱ پافشاری کند، اما برای همه روشن است که بدون حمایت از این طرح در امریکا (حتی دولت فعلی امریکا دیگر از آن حمایت نمی‌کند)، این اصرار خیلی سریع از بین می‌رود.» نگرانی اوکراینی‌ها درحالی است که در ماه‌های اخیر میزان کمک‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف برای ایستادگی در برابر حملات روسیه کاهش یافته است و روس‌ها توانسته‌اند در بخش‌هایی از خاک اوکراین پیشروی کنند. زلنسکی از این وحشت دارد که با آمدن ترامپ، حجم حمایت‌ها از اوکراین قطع شود و آن‌ها مجبور شوند با شروط مسکو موافقت کنند. زلنسکی پیش‌تر گفته بود که اگر ترامپ با پایان دادن به درگیری به هزینه اوکراین موافقت کند، در صورت پیروزی در انتخابات، تبدیل به یک رئیس‌جمهور بازنده خواهد شد.

برچسب ها: امریکا ، جو بایدن ، ترامپ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار