کد خبر: 1237237
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: در شرایطی که صهیونیست‌ها، دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا را به تغییر موضع حماس گره زده‌اند، یکی از اعضای ارشد این جنبش ضمن رد دریافت پیشنهاد جدید، از پیشنهاد امریکایی برای آتش‌بس به عنوان زمینه‌ای برای اعمال فشار به حماس یاد کرد و موضع حقیقی نخست‌وزیر صهیونیست‌ها را فرار از اقدامات لازم برای دستیابی به توافق مبادله اسرا دانست. 
یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی دیروز گفت که تل‌آویو منتظر تغییر احتمالی در موضع حماس در مورد پیشنهاد جدید آتش‌بسی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا مطرح کرده است. وی که نامش فاش نشد، به شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت که دولت بایدن در حال اعمال تغییرات در پیشنهادی است که به تازگی رئیس‌جمهور آن را مطرح کرد و شامل سه مرحله است و به برقراری آرامش پایدار در غزه ختم می‌شود. 
در گزارش این شبکه صهیونیست تأکید شده که هیچ پیشرفتی در این مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی که تحت نظر واشینگتن انجام می‌شود حاصل نشده است و خوش‌بینی خاصی در فلسطین اشغالی درباره نتایج این اقدام امریکا وجود ندارد و ارزیابی‌ها حاکی از احتمال تغییر در موضع حماس است. این مقام ارشد صهیونیستی گفت که اگر حماس با ساختار جدید ارائه شده ایالات متحده موافقت کند، این امکان تکمیل توافق را فراهم می‌کند. این در حالی است که اسامه حمدان، عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد: «هیچ پیشرفت واقعی جدیدی در مذاکرات وجود ندارد و آنچه از دولت امریکا نقل می‌شود برای فشارآوردن به حماس است.» وی تصریح کرد: «ما آماده تعامل جدی با هر متنی که شامل آتش‌بس کامل و نهایی و بازگرداندن هموطنان ما به سرزمین‌شان باشد، هستیم. آخرین پیشنهادی که در خصوص توافق مبادله اسرا دریافت کردیم به ۲۴ ژوئن جاری بازمی‌گردد و پس از آن پیشنهاد جدیدی مطرح نشده است. تنها راه‌حل، پایان اشغالگری است و ملت ما نمی‌تواند با تداوم آن موافقت کند.» حمدان افزود: «موضع واقعی نخست‌وزیر کابینه رژیم همچنان فرار از لازمه‌های توافق مبادله اسرا است. ما با تأسف موضع دولت امریکا را که روی سرزنش شدید حماس و انداختن مسئولیت عدم دستیابی به توافق بر گردن این جنبش، پافشاری می‌کند، دنبال می‌کنیم.»


 طول دادن جنگ برای بقا در قدرت 
شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش کرده که تل‌آویو قصد ندارد به تغییراتی که دولت بایدن در مفاد و ساختار پیشنهاد جدید آتش‌بس انجام می‌دهد، اعتراض کند. از نظر تل‌آویو این تغییرات مربوط به حاشیه پیشنهاد است و به مرحله اول توافق یعنی آزادی تعدادی از اسیران دو طرف مربوط نمی‌شود. وب‌سایت عبری واللا پیش‌تر اعلام کرده بود، بخشی که دولت بایدن در نظر دارد در این پیشنهاد اصلاح کند، مربوط به مذاکراتی است که قرار است در طول اجرای مرحله اول توافق پیشنهادی آغاز شود تا شرایط انتقال به مرحله دوم توافق مشخص شود. مقامات در واشینگتن بند ۸ پیشنهاد آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی را از نو تدوین کردند تا شکاف میان حماس و رژیم صهیونیستی رفع شود و به میانجیگران در مصر و قطر فشار می‌آورند تا حماس را برای پذیرش پیشنهاد جدید تحت تأثیر قرار دهند. در سایه این تحولات، خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو بار‌ها مانع از دستیابی به توافق مبادله اسرا میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه شده است و اعلام کردند: «از سیاسیون و فرماندهان سرویس‌های امنیتی می‌خواهیم که اجازه ندهند نتانیاهو توافق مبادله اسرا را به شکست بکشاند. نتانیاهو برای باقی‌ماندن در پست خود جنگ را طول می‌دهد.» این شهرک‌نشینان صهیونیست از دیگر صهیونیست‌ها خواستند که برای فشار آوردن به نتانیاهو جهت امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت فلسطین در نوار غزه به خیابان‌ها بریزند. خانواده‌های اسرای صهیونیست افزودند: «ما در آستانه جنگ در جبهه شمالی هستیم. اگر این موضوع رخ بدهد دیگر امیدی به بازگرداندن فرزندان ما نخواهد بود. تداوم جنگ کنونی به معنای کشته‌شدن فرزندان ما است.» این شهرک‌نشینان تأکید کردند که از «یوآف گالانت» وزیر جنگ و فرماندهان سرویس‌های امنیتی انتظار دارند کسی را که دلیل شکست در دستیابی به توافق مبادله اسرا است، معرفی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار